måndag 4 mars 2013

Gått på halvfart

Illamående hela dagen har gjort att dagen gått på halvfart. Men istället för att fokusera på sakerna jag inte gjort (rensat L:s och mina kläder och L:s leksaker och lagt ut för försäljning) så fokuserar jag på sakerna jag faktiskt gjort.
Jag gick med L till skolan imorse och jag gick nästan hela vägen till skolan för att hämta henne.
Jag har tvättat och hängt upp två maskiner tvätt. Jag har strykit och lagt in tvätten som jag tvättade i fredags.
Jag gjorde hamburgare till lunch till mig och M.
Jag har bakat långpannebröd och vetekakor.
Jag har tackat nej till en telefonförsäljare av trosor som ringde till min mobil. Andra gången sen i fredags - jag sa nej då med. Vi har nix på telefonen kan man skaffa det till mobilen också? Så irriterande när dom ringer. Speciellt från samma företag på 3 dagar. Precis som om dom försöker tjata ut en. ICA banken ringde också och ville diskutera försäkring. Det kan jag däremot göra. Det var när jag var och hämtade L så jag hade inga papper på mig, han skulle ringa igen. Tyvärr brukar inga försäkringsbolag kunna sänka våra kostnader eftersom vi redan har så pass förmånliga villkor.
Jag har ringt och bjudit svärmor och svärfar till L:s kalas. Maken skulle ringa i helgen men glömde bort det.
Jag har läst ett kapitel i en simple living bok för att bli lite inspirerad.
Jag har lagt ut två Feng shui böcker till försäljning på Facebook.
Baren är nu färdig och det blev jättebra. Bilden är inget bra. Under fönstret är det en spegelvägg med en glashylla under. På hyllan står några flaskor med likör. Jag samlade på likörer förut och har massor med flaskor. Jag dricker inte alkohol så jag vet inte varför jag ville ha dom egentligen. I fönstret har jag ställt tomma flaskor som vi sparat av sentimentala skäl. Eller för att dom är så fina. Champanjeflaskan vi drack när vi förlovade oss står där bland annat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...