tisdag 6 januari 2009

Samlade efterforskningar efterlysningar

Annonsen på Blocket gav bara en bakmaskin. Varje gång jag gör eget Bregott så får jag peta in provstickan under flärpen för att den ska gå igång. Det gör att hela maskinen rör sig åt alla håll och kanter. Vattnet/oljan skvätter och köket blir (ibland) rappat. Jag har därför satt in en annons till den lokala tidningen. Vi får 5 annonser gratis/år men snål (ekonomisk) som jag är så vill jag inte bara sätta in en efterlysning av en matberedare utan jag tog med lite andra saker också. Nu hoppas jag bara att vi får napp på alla sakerna. Det jag vill ha förutom matberedaren är bänkskivor till köket. Nu har vi två olika. En marmorfärgad och en mörkbrun. Jag vill ha mörkbruna överallt. Vi skulle behöva göra om hela köket men det finns andra saker som är högre på att göra listan. Men om vi får samma bänkar i hela köket så blir det "nästan" som nytt ändå. Sen vill jag ha en kryddhylla.

Jag vet inte riktigt vart den ska sitta än jag vet bara att jag vill ha en.

L fyller 6 år i mars och jag har redan börjat att planera lite för kalaset. Dels för att om jag ska köpa alla kalasgrejer i mars så blir det över min budget. Dels för att jag vill komma på så bra wow faktor som möjligt till så lågt pris som möjligt. Idag när dom flesta har barnkalas borta t ex på MacDonalds, skojland, bio så är det svårt att få samma wow faktor hemma till billig penning. En av L:s kyrkis kompisars föräldrar hyrde in en riktig trollkarl till hennes kalas. Kul, men väldigt dyrt. S brukar vara med och vara kalasfixare så jag gav henne ide`n med att trolla och hon nappade på den. Så nu letar jag med ljus och lykta efter en trollerilåda så hon kan börja att öva. Den bästa som jag har hittat är Tobbes trollerilåda men det verkar vara slutsåld överallt.
Jag hittade en som sålde den på Blocket för 70 kronor men hon bodde i Östersund och det ligger flera hundra mil härifrån. Så jag skrev till henne och frågade om hon kan posta den så nu väntar jag på svaret. S tycker att L ska få temakalas med tallrikar och allt i samma stil. Det finns färdiga paket att köpa på Kalaspinglan. Där jag har lånat följande två bilder. Men dom kostar en del eftersom L vill bjuda 12 barn.
Det finns prinsessor och älvor och annat flickigt men L vill ha Scooby Doo. Man kan även köpa så kallade oblater som är bilder som man lägger på tårtan. Där vill L ha dom 101 dalmatinerna.
Hundkalas med trollkarl kan det vara något? Jag har pepparkaksformar som ser ut som hundben så då kan jag baka såna pepparkakor också.
Maken och M har kommit hem från Stöten. Det hade varit lite väl kallt för att åka skidor men kul ändå. Med sig hem hade dom tvätt, högar med tvätt som jag fick ta hand om. Snällt va!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...