fredag 16 januari 2009

Nya önskningar

L önskar sig en ny sak när hon fyller. En kanin. En riktig som ska heta Hoppis. Den ska inte var i ett paket när hon får den utan i en låda. En kaninlåda.
L sa att hon var en duktig tjej. Hon sa också att jag älskade henne mera när hon var en duktig tjej. Vilket jag sa att jag inte gjorde. Jag älskar dig lika mycket jämt. Älskar inte du mig lika mycket jämt frågade jag? Nej, svarade L jag älskar dig inte när du jobbar.
Jag har mest svarta nederdelar. Eftersom jag har använt dom i flera år så blir dom mindre och mindre svarta för varje tvätt. När dom är för solkiga brukar jag färga om dom. Idag tyckte jag att det var dags. En kjol och en byxa från mig. En byxa från M och en från S. Maken hade en beige byxa som har fläckar som inte går bort och en solkig ljusblå skjorta som också fick åka med i färgningen.
Resultatet blev över förväntan. 6 plagg som blev som nya för kostnaden av en färgning = 162 kronor.Jag har pysslat. Alla hjärtans dags kort. Jag har ju skrivit att jag vill vara ute i god tid. 2 modeller hjärt kort och ett special kort till L blev det.Till kvällsmys blir det semlor. Hemgjorda. Nästan i alla fall. Bullarna är färdigköpta men dom kostade bara 32 kronor för 8 stycken. Mot 38 kronor för 2 färdiga semlor. Jag brukar baka egna semelbullar men jag har inte hunnit det ännu.L gillar inte semlor därför är det bara 4 stycken. Hon får grillade marsmallows. Braskaminen har brunnit hela dagen så "grillen" är redan färdig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...