onsdag 14 januari 2009

Konstigt, pruttar och maktlös

L fyller år snart. Eller snart och snart hon fyller i mars. Men eftersom kassan är skral så delar jag upp barnkalasinköp och presenter på flera månader. Jag surfade runt bland lite kalassidor där man kunde köpa hela partypaket. Med tallrikar, muggar, godispåsar och annat för 300 kronor för 8 barn. Fint men alldeles för dyrt. Så jag köpte partypåsar, ballonger och blåsormar på Buttericks för mycket mindre. Då köpte jag några andra saker också. Bland annat en pruttkudde. Den har gett många glada skratt. När jag fick den med posten igår satte jag mig på den flera gånger och gapskrattade varje gång.


Jag erkänner att jag fortfarande är i kiss och bajs åldern. Jag kommer nog aldrig att växa ifrån den. S och jag brukar ha raptävlingar till resten av familjens ilska.

L har också varit förutseende. Hon har redan skrivit sin önskelista.


Eller rättare sagt, hon ritade och maken skrev. Här kommer en förklaring. En RIKTIG hund. OBS VIKTIGT MED RIKTIG. En penna, en trumma med rep, en ficklampa, en stjärna, en trumpet, cymbaler, ett leksakshjärta, en pruttkudde och en leksakshäst (zebrahäst).

När jag jobbade i måndags skjutsade maken M till hans innebandyträning. S fick order om att duscha L medans han var borta. Det var bara det att L vägrade att duscha. S blev helt förtvivlad och ringde till mig på jobbet. "Ungen är tokig, hon springer runt helt naken och bara skriker efter mamma hela tiden". Snacka om att jag kände mig maktlös. I tisdags kväll när jag också jobbade ringde S igen. Nu bråkade hon och M vem som skulle hämta L på kyrkis. Såna saker gör att jag längtar hem ännu mera. Suck! Jävla pengar!

Till råga på allt har vi fått någon sjukdom i akvariet. Alla Musse Pigg fiskar får vita prickar och sen dör dom. Neonisarna har klarat sig hittills och jag hoppas att dom gör det också.

Det börjar bli väldigt tomt i akvariet i alla fall.

L gillar att titta på film i sovrummet. Idag ville hon se på film och äta mellis där. Då kom jag ihåg en bricka med fötter som jag fick av mamma i present en gång. Den blev ett perfekt sängbord.

Det är hemgjord Ris i frutti. Jag återvinner ris i frutti burkarna och fyller dom med hemgjord. Sen fryser jag dom och tar fram vart efter det går åt/någon vill ha.

Jag har handlat. En bok. Är någon förvånad? Jag älskar böcker. Jag måste sluta köpa böcker och låna dom på biblan istället men jag kan inte jag vill äga dom. Tyvärr har vi ingen bokhylla så alla böcker ligger i papperskassar i bastun. Hur lätt är det att hitta den boken man vill ha där?

Den här boken ville jag ha för att det är en vän till mig som har skrivit den. Airam som har två bloggar. Hur hinner hon med jag hinner knappt med den här?

Jag köpte min från Bokus. Jag hoppas du signerar den åt mig Airam?!
Hjälp till att stoppa sexövergrepp på barn genom att kopiera och sprida den här bilden. Det är en symbol för alla barnen världen över som lider i det stilla. Uppmärksamma dem genom att adoptera affischen till din hemsida eller blogg, som ett sätt att visa sympati. Jag kopierade min hos Allt o inget med jeanette.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägger gärna denna på min blogg (aftonbladets) och på familjelivs presentationsida. Sussi

enAnnan sa...

Jag vill inte på något sätt vara elak, och förstår mycket väl att du helst vill vara hemma. Skulle jag oxå vara om jag kunde. Nu är ju mina söner större och jag ensamstående - så det är omöjligt :)

Jag hoppas bara att lilltjejen inte kommer att bete sig likadant när hon börjat skolan...eller att du gör det. Och då kan det ju bli svårt att förstå för henne varför hon fick förr, men inte nu.
Man kan inte ha mamma runt sig hela livet.

Naturligtvis ska man inte lämna sjuka barn på förskolan, det har irrierat mig mycket oxå - men man ska inte ändra planer och hålla friska barn hemma för att de är mammasjuka (eller mamman är barnsjuk) heller tycker jag. Det blir dubbla och fel budskap till barnen.
Men det är bara min enkla åsikt. :)

Jag är in här och läser ibland och tycker att du har en bra blogg!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...