lördag 3 januari 2009

Tjejer

Killarna åkte till husvagnen i Stöten för att åka skidor. Dom kommer hem på tisdag. S skulle ha följ med men hon valde att stanna hemma. Hon går en teaterkurs. I och med den kursen så har hon blivit med i en sida som heter filmcafe. Där får man lägga upp sitt cv och såna som söker statister och annat går in där och söker. Hon och hennes teaterkompis blev tillfrågade om dom ville vara statister i Andra avenyn. Inspelningen skulle i såna fall vara på måndag. Dom har svarat att dom vill vara med. Men nu är det bara att vänta eftersom det är först till kvarn och dom såg det efter ca. 1 vecka.


Jag har inte hunnit med så mycket idag mer än burit ved. När det är minusgrader ute så eldar vi så mycket det bara går. Maken"glömde" att bära in ny ved innan han åkte så S, jag och L har burit för glatta livet. Det var antingen det eller frysa. Sen har jag rensat bland alla våra papper. Dels har jag rensat ut för gamla papper, sen har jag satt in alla papper som ligger i högar. Med papper menar jag "penga" papper. Räkningar, lönespecar, lånepapper med mera. Vi har 14 pärmar där alla papper sitter så det säger väl en del om mängden.



Igår ringde det en telefonförsäljare från ett företag som sålde tandborstar. Jag trodde att vi hade Nix registret men vi har "väl fallit bort". Eller så är det så att företag struntar i om man är anmäld dit eller inte! Man fick en gratis tandborste. Sen var man inte tvungen att köpa något mer. Men om man inte avslutade abonnemanget så fick man en ny tandborste varannan månad. Tandborsten var värd 30 kronor i handeln men man betalade "bara" 15 kronor + porto. Alltså 30 kronor. Men då skänkte man 2 kronor till cancerfonden. Dom måste tro att man är helt dum i huvudet. Jag tackade såklart nej. Idag ringde det en ny försäljare från samma företag som hann rabbla hela ramsan igen innan jag hann stoppa henne med orden "Ni ringde redan igår och jag har inte ångrat mig så nej tack".

Sist jag handlade köpte jag en korg med Physialis. L älskar dom och när hon fick syn på dom sa hon "Oh jag måste drömma har du köpt mina älsklingar".



Jag köpte physialis frön och försökte att plantera dom en gång men det gick inget bra. Jag hade hört att dom skulle vara lika "lättodlade" som tomater men jag fick dom inte att gro alls.

När jag skulle bädda om L:s extrakudde idag så märkte jag att den var sönder. Den har varit sönder förut och då gjorde jag om den med ett örngott. Så nu ska jag leta reda på ett örngott och "laga" kudden igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Min tjej älskar också dom,ananaskörsbär heter dom här i Finland!
AnnH

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...