tisdag 27 januari 2009

Surdegar och benbrott

Vissa saker blir jag mer och mer irriterad på för varje gång dom händer. Jag väntar bara på att explosionen ska komma (vilket den inte kommer att göra). 15 timmars barnen på dagis MÅSTE komma till dagis klockan 9.00. Det är bara det att alla andra barnen sitter och äter förmiddags mellis klockan 9.00. Vilket 15 timmars barnen ser och inte får vara med på. Varför kan dom inte äta tidigare? Eller varför kan inte 15 timmars barnen komma senare? Hur kul är det att stå bredvid och titta på när folk äter.
En annan sak som är lika irriterande är kyrkis hämtningen. Parkeringen är ungefär 20 meter från kyrkishuset. Ändå så kör alla (nästan) upp på gång/cykelvägen och ställer sig utanför ingången. Jag ska inte klaga på att alla tar bilen för att hämta eftersom jag också gör det ibland. Men om jag skulle klaga på det så bor dom flesta inom max 20 minuters gångväg från kyrkis och ändå tar dom bilen dit. Grrrrr.

Jag kan ha gjort ett fynd på Tradera. Jag skäms för att säga det men M och S har blivit riktiga märkesfreak. Jag betalar basic kläder och vill dom ha extra märken så får dom betala mellanskillnaden själva. Båda två har upptäckt charmen, fördelen och priset med Tradera. Även om dom fortfarande vägrar att sätta foten i begagnat affären. Jag har vunnit ett par JL byxor till M för 1 krona. I och för sig är dragkedjan sönder, hur vet jag inte än. Men svärmor är en hejare på att sy så hon kan säkert fixa dit en ny dragkedja.

Förra julen köpte vi ett spelbord på Blocket. Det har fått lite omild behandling. Det står mitt på golvet i lekrummet/kontoret/källarhallen och står ivägen ibland.

Då lyfter man det om man orkar eller är två. Annars drar man det. Vilket inte benen gillar. S gick emot bordet och det ena benet gick av!

På bordet alltså! Jag hoppas att det går att limma eller något för det bordet har gett (och ger) många roliga spelstunder.

Funderar fortfarande hur vi kan spara pengar så jag kan vara hemma igen. Är lite inne på att byta till Universal telecom men tvekar eftersom jag inte vet någonting om dom. Mer är att dom är billigast för oss. Så jag skrev till konsumentverket:

Vi funderar på att byta dels till bredbandtelefoni och dels telefonbolag. Jag undrar nu två saker. Bredbandstelefoni - för och nackdelar? Vi funderar på att byta till Universal telecom för och nackdelar med dom också tack?

Svaret skulle komma inom 4 - 5 dagar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...