onsdag 18 mars 2009

Inte vara med

Maken och jag var på utvecklingsamtal på dagis idag. Det var ett samtal inför skolstarten och man skulle svara på en massa frågor angående skolstarten, vilken enhet man ville ha, vilka kompisar man ville ha med från dagis och så vidare. Allt var som vanligt bra på dagis förutom språket. Det var sååååååååååå svårt att höra vad L sa. Det gjorde ju att hon var sen i utvecklingen också. Dom kunde inte göra mer från dagis så hon skulle börja lekis i alla fall. Alla tjejerna på dagis hade valt samma enhet utom L och T. T hade haft sitt utvecklingsamtal igår och hon ville gå på samma enhet som N. Jag som trodde att T och L var vänner! Fröken tyckte också att L hade varit borta så mycket från dagis så det var svårt för henne att lära sig allt som man gör på dagis. Alltså skulle hon gå på dagis 4 dagar i veckan hädanefter. Vad ska man säga alla dagisbaciller älskar oss! När jag kläckte nyheten för L sa hon "ånej jag som inte får vara med och leka på dagis". Vem ska man tro på? Enligt fröknarna på dagis får hon vara med och leka. Enligt L själv får hon inte det. Så har det varit genom hela hennes dagisperiod. Jämt när jag hämtar henne leker hon själv. Jag har aldrig sett henne leka med någon på dagis!

Jag är Buzzador och blev uttagen till att buzza bantningsmedel. Paketet kom idag.

Jag har en känsla av att det blir mycket flytande luncher framöver. Jag har inte provat någon ännu så jag vet inte hur dom smakar eller "fungerar". När M och S var små provade jag Nutrilett för att gå ner i vikt. Det enda jag fick av det var gallstensanfall. Nu är kilona några fler så jag hoppas att det fungerar både viktmässigt och gallmässigt.

Mjölken var totalslut. Jag måste ha en skvätt mjölk i kaffet och fick dricka det svart imorse och på eftermiddagen så det var bara att åka till affären. Jag är fortfarande sjuk så det kändes så där. Jag fattar inte hur lite mjölk kan kosta 500 kronor! I och för sig slank det ner bananer, tårtbottnar och grädde till mitt kalas. Kakingredienser till mitt kalas. Och gummistövlar till L. Hon behövde ha ett par för att ha kvar på dagis. Sen köpte jag ett par att växa i också. Dom kostade 69 kronor/styck.

Brödet är hel slut i frysen och jag är också hel slut. Svärmor och svärfar fick den sista limpan häromdagen. Svärfar fick bröd kuponger i julklapp. Jag är också helt slut så jag orkar inte baka. Då är det bra med en bakmaskin.Nu klarar vi oss ett par dagar till i alla fall. Kakor måste jag baka fler innan kalaset så det har jag försökt peppa mig själv till att göra imorgon. Bröd tänkte jag faktiskt slå på stort och köpa från kondis/bageriet. Brödkassar med 3 limpor kostar 50 kronor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tro på L,för min erfarenhet är nog att dagisfröknarna vill gärna att man ska tro att allt är såå bra,fast det inte är det.
Om hon säger att hon inte får vara med så är det säkert så!
AnnH

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...