måndag 16 mars 2009

Lura barn

Jag lyssnade på p4 på programmet p4 extra. Programledaren intervjuade en kille som hade startat en hemsida med tips på hur man kunde lura barn. Jag kommer inte ihåg vad kilen hette och jag hittar ingen länk till hemsidan. Tipsen dom tog upp i radion var: säga att när glassbilen låter så har den slut på glass. Om barnen har som vana att lägga sig efter Bollibompa, dra fram klockan en timme och säga att dom har missat Bollibompa = tidigare läggning. Spara tomma tablettaskar och stoppa frysta grönsaker i dom för att lura barnen att äta grönsaker istället för godis. Jag hoppas verkligen att hemsidan och intevjun är på skämt. Jag har aldrig hört något så dumt i hela mitt liv. Vad lär sig barnen av det? Att det är okey att luras bara det gynnar dig själv.
Jag är fortfarande jätteförkyld. Näsan rinner som en kran. Jag är slemmig i bröstet och hostar och hostar. Sen har jag blivit hes också. När L frågar/säger någonting och jag svarar hör hon inte vad jag säger utan svarar va? hela tiden. Jag försöker då att skrika till henne men får bara fram ett kraxande. Svärmor tog L till talpedagogen och maken är med L på gympa så jag får vila. Eller vila och vila alla andra hemma saker är det ingen som gör. Laga maten till exempel. Vegetarisk lasagne. Två stycken som vanligt för att spara energi. Både min och husets.

Dom gratineras nu när jag skriver detta. Det är ju måndag kväll och två av mina favoritprogram är på tv. Bullar av stål och Familjen annorlunda. Jag tänkte hinna både äta och diska innan det börjar. Makens systers man jobbar på ett byggföretag. Om vi köper grejerna till S rum av honom så blir det mycket billigare än om vi köper av stora byggvaruhuset. Sagt och gjort. Han kom och lämnade sakerna till golvet idag.

Dom trängs nu i garaget med resterna av rummet som ska till tippen. Vårat garage är förråd för saker. Bilen har inte fått plats där på länge. Men även om garaget är tomt på grejer får inte bilen plats ändå. Stor bil och litet garage.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo hoppas verkligen att edär med att lura barn är på skoj,annars är det nog jätteelakt.
Jag hörde en gång en mamma säga till sitt barn att dom där är butikens,dom är inte till salu,och så pekade hon på alla kexpaket...
Jag skulle också gärna se bullar av stål,hittade det inte på tvtablån så jag kollade tv4 texttv,där insåg jag att det kommer från femman som vi int ser..men dom hade också bytt ut u mot a så kanske det var ett helt annan sorts program.;)
AnnH

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...