måndag 2 mars 2009

Måndagar = tv kvällar

Mitt nya favoritprogram på TV Bullar av stål var avsnitt två idag. Jag bänkade mig framför TV:n idag med. Jag blev lika sugen på att börja baka idag med. Allt ser så himla enkelt ut när Camilla bakar.

Idag jämförde hon olika vetesorter. Urvete är tydligen det bästa att baka med. Men vart får man tag på det?

Direkt efter Bullar av stål börjar Familjen annorlunda. När jag ser kaoset i familjen Johansson från Älvdalen ryser jag av lycka. jag vill också ha det så. Men jag förstår inte familjen Carlsson från Staffanstorp dom bara klagar på sina barn hela tiden. Ingen av föräldrarna vill hämta barnen på dagis för det är så jobbigt. Så dom bråkar om vem som ska få jobba över. Trillingarna får inte äta själva för det blir så kladdigt. Sen tycker jag det verkar som om deras barn skriker och gnäller hela tiden. I nästa avsnitt skulle det tydligen handla om att dom ville skaffa stödfamilj för att det var så jobbigt med trillingarna. Dom verkar vara såna som tror att pengar = lycka = status = mycket jobb = lite fritid. Det är kanske därför jag inte gillar dom. För att dom verkar vara för allt det som jag är emot.

Klockan 22.00 ska jag bänka mig framför TV:n igen. En finsk dokumentär. Låter kanske inte så lockande men den verkar bra. Den heter Recept mot katastrofen och handlar om filmaren John Webster och hans familj som kommer till insikt om växthuseffektens fasor och byter till en livsstil inriktad på minskad oljekonsumtion. Det innebär att familjen överger bilen och börjar åka kollektivt och leder till så drastiska åtgärder som att slänga fullt användbara köksredskap.

Jag skulle ha jobbat ikväll och hela helgen som var med för den delen. Men förra veckan fick jag så ont i magen att jag gick dubbelvikt här. Magkatarren/bråcket spökar igen. Jag slutade äta Omeprazol för min halsbränna i tisdags förra veckan. På onsdag kvällen kom halsbrännan tillbaka som ett brev på posten. Jag har även varit med L till talpedagogen. Det går framåt. Även om jag tycker att det går sakta. Nu började hon med ord som börjar på G. Vi har alltså övergett K. På kvällen har jag klippt min farbror och varit med L på gympa. Förutom alla vanliga hemmasysslor förstås.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...