torsdag 26 mars 2009

Äntligen får man vara hemma

L och jag skulle till talpedagogen klockan 11.00 idag. Det var alltså ingen idé att hon gick till dagis varken före eller efter. Vid halv 9 ringde en av sekreterarna från talenheten och sa att våran pedagog inte hade tid för oss idag. Vi fick en ny tid på måndag. Jag frågade då L om hon ville gå till dagis i alla fall. "Nej det vill jag inte (suck) äntligen får man vara hemma" svarade hon.

Eftersom L gillar Pettson och Findus så mycket letade jag fram några gamla kassetter med dom som vi hade när M och S var små.L har lyssnat på dom nästan hela dagen.

Igår kväll när jag diskade ville diskvattnet inte rinna ut = stopp i vasken. Jag har ett bra recept på propplösare som jag använder då. 1 påse bikarbonat + 1 dl vinäger.

Det syns inte så bra på bilden men det blir en reaktion med massor av bubblor och skum och annat. L tyckte det var häftigt. Sen häller man på kokande vatten efter det. Det löser dom flesta propparna.

Provpaketet från Buzzador med Flux floursköljning har kommit. Jag ska prova barnvarianten. Vuxenvarianten köpte jag i somras och det blev som reklamen för Listerine när hela kinderna exploderar.

Den var jättestark.

På ena väggen vid entrén har vi en lampa som min mormor och morfar hade som hall-lampa inne. Elen är borta så vi eldar ljus i den.

Den sitter på en ampelhållare som vi ville ha en till av. När jag fyllde fick jag nämligen violer i en ampelkruka som skulle passa bra på den andra väggen.Maken köpte hållaren idag på gubbdagis (Clas Ohlsson).

M var på det stora köpcentret och "shoppade" med några av sina kompisar. Han hade varit inne i chokladaffären som jag gillar och köpt chokladklubbor att ha i kaffet till mig.

När jag fick dom sa han "det är för att du är gudomlig mamma". Snyft!

Vi fick abonnemanget till S mobiltelefon som jag tackade ja till häromdagen. Vi vill inte ha det längre så jag skrev ett brev och packade ner allting i svarskuveret. Det är bara det att sim kortet kom från Kalmar och svarskuveret (med ifyllt avtal) skulle skickas till Stockholm.

Efter kyrkis följde H med hem igen. Tjejerna ville bada idag igen. Och det fick dom. Inte lika länge som sist men tillräckligt länge för att få russinhänder och russinfötter. S hade också med en kompis hem. Vi skulle äta pannkakor så jag fick grädda en jättesats. Jag vet inte vad jag gör för fel. Men jag kan inte vända på pannkakor. Minst hälften blir bara pannkaksbitar. Alla åt med god aptit ändå.

När jag böt på förbandet som jag har runt knäet igår passade jag på att ta en bild.

Den blev väldigt suddig och det blåmelerade syns inte.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...