söndag 15 mars 2009

Rensat

S har rensat i sin garderob. Hon har för tillfället inget rum utan hennes rum är utspritt i hela huset. Hon har också dåligt med förvaring för sina kläder. Oftast hamnat dom i en hög på golvet. Idag tog hon sig i kragen och rensade ur urvuxna och kläder som hon inte ville ha längre. 2 påsar till Myrorna blev det. + 1 mysbyxa, 2 par tights och 1 tunika till mig. Jag känner mig väldigt stolt över det eftersom hon har storlek xs och jag har storlek l. Nu var inte kläderna som jag fick storlek xs men i alla fall.
Hon drog med mig i sin rensiver så jag rensade och satte in alla papper som har kommit i januari - nu. Även fast vi har e-faktura på så mycket räkningar som går så blir det massor av papper i alla fall. varje gång jag sitter med högen förbannar jag att jag inte sätter in papprena på en gång som dom kommer. Då skulle jag slippa högarna. Suck!
Jag har även rensat bland alla våra krukväxter. Dom mest risiga fick bli kompost. Några delade jag på för att få nya blommor. Några planterade jag om. Så nu är det fint i fönstrena också. Om man inte tittar på själva rutorna för dom skulle behövas tvättas men det får bli en annan dag.
Maken kom hem från Stöten. Det hade varit 90 cm snö, - 1 grad och solsken. Han hade inte hunnit åkt skidor utan bara skottat snö från husvagnen, tagit långa promenader, sett en hel film (Davinci koden) utan att bli avbruten och bara varit.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...