tisdag 31 mars 2009

Skitsaker

En av mina favoritblogg skribenter har somnat in för alltid. Sabina var mitt i livet, hade två tjejer och fick cancer. Denna jävla skitsjukdom. Jag har aldrig träffat henne men det känns som om jag känner henne genom hennes blogg. Men nu klarade hon inte längre att kämpa mot tengil som Sabina själv kallade cancern. Det känns som om allt jag klagar över, allt som vi bråkar om är skitsaker. Vi mår bra. I alla fall ibland. Och mår vi inte bra så är det bara en förkylning eller någon annan "lättsjukdom". Man vet inte vad bra man har det.

Jag ska försöka göra mitt bästa att bara skriva positiva saker framöver. Jag ska "glömma" att M och S skrek åt varandra vid matbordet. Jag ska inte tänka på att L hade ont i örat ikväll igen. Det kommer nästan samma tid varje kväll, men går över på värmekudde och Alvedon. Kindtänder kanske? L var hemma från dagis och kyrkis idag. Hon är snorig, hade feber imorse/inatt och hade ont i halsen imorse också. Så vi har roat oss på hemmaplan.

Vi har badat fotbad. L har lånat mina mönstersaxar och klippt, klippt, klippt. Om man som L är medlem i RonaldMacDonald klubb så får man en klubbtidning. I det senaste numret var det en teckningstävling. Om man ritar en bild på dom som man vill ska följa med till Gröna Lund. Så kan man vinna biljetter och åkband för 4 personer till Gröna Lund. L ritade hela familjen P. Vinner hon så får vi köpa en biljett extra men det är ju ingenting mot att få köpa 5 biljetter. Egentligen gillar jag inte att hon är med i RonaldMacDonald klubben. Det är ju bara en smart reklamgrej för att få folk att köpa mer. I detta fall hamburgare. L får gratiskuponger till Happy meal. Men hon kan inte äta sitt mål själv eller åka dit och köpa det själv. Alltså måste vi köpa mål till resten av familjen också. Alltså blir det inte gratis.
Jag har varit med S på återbesök på barn och ungdomsmottagningen. Hon har haft besvär med yrsel och andningen till och från sen i maj. Hon har blivit utredd högt och lågt utan att dom har hittat något fel. Det har blivit bättre och eftersom dom inte har hittat någon orsak så är S färdigbehandlad. Vi ska höra av oss om hon blir sämre igen. Orsak? Något som kom och försvann som saker kan göra ibland. Det låter ju uppmuntrande! Eftersom L var sjuk och hemma fick hon följa med till läkaren. Det heter barn och ungdomsmottagning men det finns bara barnsaker överallt. Det slog mig förra gången också. Det var flera tonåringar där, förutom S och väntade. Om man som tonåring är sjuk kanske man inte vill komma till en så "barnslig" plats. Ett tonårsväntrum kanske. L hade jättekul och lekte hela tiden i väntrummet.

3 kommentarer:

snålmamman sa...

Hej
Får man vara fräck och fråga vilken adress man skulle skicka McDonalds teckningarna till, vi var för snabba och samlade ihop alla "sopor" när sopbilen kom, med åkte båda barnens tidningar, skyller på mannen som alltid ska vara så snabb med att röja!!!
Tack för intressanta vardagliga inlägg, Snålmamman

hemmamamman sa...

Hej Snålmamman.
Det är alltid kul att få kommentarer. Adressen är:
Svenska MacDonalds
Box 89
127 85 Skärholmen
Märk kuveret klubbdag gröna lund.

Anonym sa...

Lycka till med tävlingen ! Hoppas Ni vinner !

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...