måndag 29 december 2014

Månadens ut och in

Månaden är inte riktigt slut än men här kommer inlägget ändå. Kanske inte rätt månad att börja med månadens in eftersom det varit jul och vi har fått klappar. Jag fick dock inte så mycket saker. L fick dock en hel del. Vilket jag var den största boven till. Jag räknar inte med makens och S julklappar.

Ut:
Sålt L:s ridbyxor som hon vuxit ur.

Sålt en ridhjälm som var över.

Gett bort L:s ridskor, två par ridstrumpor och två par ridvantar som hon vuxit ur.

Bytt bort 36 bestick i olika modeller.

Lagt en laser hårborttagningsapparat i elektronikåtervinningen. Jag köpte en via Buzzador och fick det jättebilligt för ett bra tag sen. Den första var sönder så jag fick en till. Den som var sönder skulle maken se om han kunde fixa men han fixade den aldrig så nu fick den vandra vidare.

Lagt bruksanvisningen och kartongen till ovanstående i återvinningen.

Lagt 6 kartonger av olika storlekar som L sparat i återvinningen (hon gick med på det). Den största var av typen stor tvmodell.

Lagt en påse med frigolitbitar som L sparat i återvinningen (hon gick med på det också).

Sålt en oöppnad låda med att göra egna tatueringar (leksak) som jag köpte för att ha som present när L ska på kalas. Jag köpte den på rea tillsammans med massor av andra grejer. Den här blev kvar och nu är tjejerna för stora för såna saker.

Sålt 15 böcker.

Gett en matta till mamma.

Gjort en hemlig boklåda av 17 böcker.

Gett M adventstomten som alltid har hängt i hans rum.

Slängt en tvättpåse som vi haft i flera år som det är hål på så innehållet ramlar ut i tvättmaskinen (S hade redan köpt två nya till mig som jag inte börjat använda).

Sålt en lökhack.

Bytt bort muffinsmaskinen.

Gett två par örhängen som hemskänkt present till en kompis till L som fyllt år.

Lagt ett par av mina pyamasbyxor som hade mer hål än byxa till Röda korsets deponi.

Lagt två burklock som vi hade som matskålar till Snöflinga i återvinningen.

Lagt pepparkaksburken som vi hade som resebur till Snöflinga i återvinningen.

Sålt ett spel.

Gett bort 8 böcker.

Gett M hans julspeldosa och en adventsljusstake som han gjort i slöjden.

Lagt 3 julljusstakar som jag gjort av glas men inte ville ha kvar i återvinningen.

Bytt bort 4 spel.

Gett bort en juldörrprydnad (jag hade två) och två snöglober till en kompis.

Gett bort en låda med minst 30 saker till en skänkesgrupp jag är med i.

Lagt en hög med julpappersbitar i återvinningen.

Slängt en hög med glitterbitar. Vi köpte (läs S) nytt glitter i USA förra året som nu pryder våran nya gran. Vårat gamla glitter hade vi haft i flera år och det var pusselteknik som gällde för att få upp det i granen.

Bytt bort Snöflingas hamsterboll.

Slängt ett par av L:s strumpor som hade mer hål än strumpa.
2010 års papper är bortrensade och väntar på att bli eldade/har blivit eldade. Var minst 50 papper. Men jag räknar 49 så blir utsumman jämn och bra.

Summa ut: 200

Veckans in:
Köpt en matta som jag velat ha i flera år.

Fick 4 julköksdynor av mamma som "byte" för mattan.

Gjort två hemliga boklådor av två skokartonger jag fick av mamma.

Bytt till mig en Expedit hylla.

Köpt en trollsvans till L på tomteland.

Köpt en snöglob till L på tomteland (hon samlar på snöglober från olika städer där vi varit).

Köpt en pepparkaksburk till mig på tomteland.

Köpt en ny plastgran.

Jag fick 16 sakjulklappar (en väggklocka, 8 efterrätts/förrättsglas, ett par strumpor och 6 värmeljuskoppar i glas).

L fick över 32 sakjulklappar, jag räknar inte med sminket och sminkbordet då. Sminkbordet har vi haft sen jag var liten och sminket är en förbrukningsvara. (14 Skylandersgubbar, 2 Skylandersspel, en till Skylandersportal, en leksaksfågel, 6 mobilskal och en dockningsstation till mobilen och 7 par med strumpor bland annat).

Summa in: 60 saker.

Skillnad: -140 saker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år och tack för en intressant blogg!
//Ingela

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...