torsdag 25 december 2014

God jul

Som jag skrev igår fick vi världens bästa julklapp - S kom hem. =) Maken blev så glad att han grät och L gick runt och sa nyp mig jag tror jag drömmer hela kvällen. Hela jag kommer inte hem grejen var en ploj av M och S för att göra världens största överraskning av det hela. Vilket det blev. =) S landade på Arlanda den 23 på kvällen. M hade sagt att han jobbade hela dagen den 23 och den 24 fram till halv 1. Om vi ville något skulle vi smsa eftersom han inte kan svara i mobilen på jobbet. Vilket är vanligt. Han hämtade S på Arlanda, hon sov hemma hos honom på natten och när hela släkten var samlade (väldigt viktigt att även farmor och farfar som brukar komma till fikat var där till senaste 13.00) i vardagsrummet skulle M läsa upp en julhälsning från S som skulle slutade med orden jag hoppas ni får en riktigt riktigt riktigt God Jul. God jul läste dock aldrig M upp utan då stegade S in i vardagsrummet och sa God jul. Alla blev som fågelholkar innan alla for upp och skrek S. M spelade in det hela på film. Det enda som L och jag önskade oss var att S skulle komma hem och det gjorde hon.
Julmaten var samma som den alltid är. Rester blev det massor som det alltid blir. Lutfisken och grisfötterna fick min morfar med sig hem då det mest är för hans skull vi har det och ingen i familjen P äter det.
Efterrättsbordet var också samma som det alltid är.
Julklapparna var bra och inte så mycket saker. =) Det bästa var såklart att S kom hem. En väggklocka som man klistrar på väggen som jag önskade mig. Presentkort, pengar, efterrätts/förrättsglas, trisslotter, strumpor, värmeljus med glasform och ljus utan kopp, byxor och en väska var en del av mina klappar. Jag tror jag börjar bli gammal för jag är mer nöjd över om dom andra blir nöjda över sina klappar nu för tiden. Kusinen verkade tycka om sin rymdbok med Christer Fuglesang (farmor blev avundsjuk på den i alla fall). Svärfar blev lika glad i år över sina brödkuponger som han brukar bli. Min morfar blir jätteglad över makens hemfiskade fisk. L började nästan hyperventilera över alla Skylanders gubbar. M blev jätteglad över sin elgrill. Det var bara exempel på alla klappar som maken och jag gav. Kvällen slutade lite konstigt eftersom S kom hem. Jag hade inte slagit in hennes klappar så hon fick dom oinslagna när alla åkt hem. Hennes rum hade vi förråd för L:s bollhav (granen står där bollhavet brukar vara) och lite grejer som en kompis ska ha men aldrig hämtar så det blev städning och renbäddning av S säng. Maken hade S säng som förvaring för glasrutan till båten.
Från oss alla till er alla en riktigt God fortsättning på julen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar julklapp! Och god fortsättning!
Med vänlig hälsning, Ingela

Anonym sa...

Vilka härliga barn du har! Jag blev helt rörd när jag läste detta inlägget. Vilken julklapp! God jul!/ Tina

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...