tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedagen

Igår kväll hade vi en kompis till mig med  familj här. Det var jättemysigt.
Jag gjorde en ny rätt som var succé och alla åt så dom nästan sprack. Ändå var det så mycket kvar att vi kunde äta det hela familjen P idag med. En billig rätt som räcker till många är supergod och är lätt att göra, den ska jag helt klart göra fler gånger. Kycklingvingar i ugn med ris och sallad. Recept kommer en vacker dag.
Idag har det varit fullt ös hela dagen så det var tur att det blev mat över så vi slapp laga mat en gång i alla fall. Huset är städat (dammningen gjorde vi i helgen innan vi julpyntade). Julgranen är klädd. En ny plastgran inhandlades i söndags för 399 kronor. Plastgran är väl inte det ultimata miljöalternativet men det är ju inte en vanlig riktigt gran heller.
Knäckebröd (pappas favorit) och mandelmusslor är gjorda.
Skinkan är kokt (den andra, den första var M:s så han tog med sig halva hem).
Två julfilmer är tittade på. A christmas carol igår. L tyckte att det var mer en Halloween film än en julfilm och jag och maken höll med.
Nu är det jul igen 3 idag.
Surdegsbrödet blev gräddat igår. Lika gott som jag kom ihåg det.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...