onsdag 17 december 2014

Veckans sparade pengar

1 Skivade bananpengar av några övermogna bananer och la i frysen till kommande smothisar.

2 Var jättesugen på att köpa en gjutjärnsgryta som var på rabatt på halva priset. Jag lät bli att köpa den. Jag ska titta om jag kan hitta en på loppis om suget kvarstår efter några veckor.

3 Lagat mina tights.

4 Köpte inget när jag jobbade torsdag kväll.

5 Hade med pannkakor som vi åt på Tomteland istället för att köpa mat där inne.
6 Hade en rabattcheck där en person fick gå in gratis på Tomteland som jag fick när jag skickade in cockio i somras. Så inträdet kostade 350 kronor istället för 550 kronor.
7 Köpt 8 kartonger knäckebröd på Leksands bröd. En kartong kostar runt 80 kronor men man fick 2 kartonger för 130 kronor. Vi köpte även en med foderknäcke för 30 kronor. Det är inte kakorna i den utan mindre bitar, fullt ätbara för människor med.

8 Bodde på Scandic i Borlänge och fick en voucher på 50 kronor för jag uppnått seccond floor och en voucher på 50 kronor för vi bodde i superior extra rum.
9 Den ena vouchern köpte vi lördagsmys för. Helt gratis bilar och en chokladkaka.

10 Den andra vouchern betalade vi med i restaurangen + att vi fick 20 % rabatt på maten då vi är Scandic medlemmar.
11 Fick en hög med smakprover på mussli i kassan på Leksands bröd.
12 Gett två par örhängen som vi hade hemma som hemskänkt till en kompis till L som fyllt år.
13 Gjort egna kort som L:s ridskolefröknar fick tillsammans med choklad från chokladfabriken.

14 Gjort tomtegodisburkar med L med matrial som vi hade hemma.

15 Fick prova Loppi blogbag Änglamark. Gav klämmisarna och knölisen till en kompis. Fruktdryckerna och majskrokarna hade vi som bilgodis på våran resa till Leksand.

16 Köpt en julklapp till med kupong så fick 2 men behövde bara betala för en.

17 Maken fixar dom mesta ärendena på lunchen eller direkt efter jobbet så den ena bilen har mest stått hela tiden. Jag har bara använt den två gånger, när jag skulle träffa mina kursare för att plugga ihop. Hemtentan är nu godkänd. =) JIPPIE!!

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...