fredag 12 december 2014

Tankar kring jobb

Livet är bara hemmapyssel, hemmajobb, plugg och jobb just nu. Jag tackar väldigt mycket för att jag bara jobbar 20%. Jag skulle inte hinna med annars. Vad är det man inte gör när man jobbar 100%? Det roliga hemmapysslet? Det lite mindre roliga men pengabesparande (i alla fall ibland) och nödvändiga hemmajobbet? Utbildning? Rekreation och göra vad man vill grejer?
Hemmapysslet idag har varit: julkrubban.
Hemmajobbet var: bädda rent i alla sängar, städa toaletterna, moppa golven, tvätta 3 maskiner tvätt (sängkläder och M kom med sin tvätt), lägga in den torra tvätten. Fixa kvällsmat, diska, plocka.
Åka till återvinningen, chokladfabriken
(presenter till L:s ridskolefröknar inhandlade check). Jag ska bara hitta något roligt kort och skriva ut. Påsarna hade jag hemma så godiset är från den stora påsen på övre bilden. Fixat en julklapp till (bara 2 stycken kvar nu - väntar med spänning på om maken fixar den till mamma som jag bad honom göra för två veckor sen).
Åkt och tagit ut ett paket. (alla ärenden i samma sväng - sparar bensin). I paketet var det lite produkter från Änglamark via Loppi blogbag. Sakerna ska ges till en kompis som ska prova dom. Återkommer med vad hon och lilla L tyckte.
Plugget gick väl inte så direkt jättebra som jag hade önskat. Telia har blivit hackade eller något så datorn går bara när den vill. När man går en distanskurs via datorn är datorn och internet en väldigt viktig del.
Rekreation har jag också hunnit med om man räknar läsa en kursbok som rekreation. Jag läste i alla fall och jag älskar att läsa.
Lite förberedelser till helgens övningar är också gjorda.

1 kommentar:

Snålmor sa...

Jag jobbar heltid och skulle säga att det framför allt påverkar mina möjligheter att göra det jag vill göra för min egen skull samt roligt hemmapyssel. Praktiska göromål och barnaktiviteter går först och sen är det inte så mycket tid kvar, och någon gång måste man ju sova också. :)

Jag tycker det är helt fantastiskt bra gjort att familjen klarar sig ekonomiskt på era inkomster, starkt jobbat!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...