torsdag 27 juni 2013

Namnskyltar

Inom vården måste man ha namnskylt på sig. Eller måste och måste men det underlättar. När jag gick en kurs i porslinsmålning innan barnen målade jag en namnskylt till mig och en till svärmor (hon jobbade också inom vården).  (undra var 17 den är?). Jag hade den på mig på jobbet ända tills jag började på sjukhuset och man var tvungen att ha en plastskylt. Alla var tvungna att ha likadana skyltar, ingen fick sticka ut. Tråkiga plastskyltar med bara namnet och titeln skulle det vara. Sen slutade jag på sjukhuset och började jobba inom kommunen igen. Där får man ha vilken skylt man vill och jag beställde en skylt med en sol på. Det står bara mitt namn på den och ibland kan det vara bra att ha en med en titel på också.
Nu har jag köpt en skylt med namn och titel från Vårdväskan. Det som är bra med den är att den kläms fast i tröjan. Säkerhetsnålar gör hål i kläderna och magnetskyltar lossar och hamnar överallt. Man väljer sin egen skylt så den blir personlig. Den är snygg och funktionell det kan inte bli bättre. Det finns massor av olika varianter av namnskyltar att välja mellan så L valde hur min skulle se ut. Det enda jag bestämde var att den skulle vara röd. Det sitter kvar sen jag började jobba då skulle alla sjuksköterskeskyltar vara röda. Det finns massor av olika färger att välja mellan. Sen kan man välja en bild. L valde ett hjärta med en ekg kurva i till mig. Färgen runt vilden kan man också välja. Typsnitt som det ska stå i, vad det ska stå och om texten ska vara svart eller vit. Bra pris också 139 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...