torsdag 27 juni 2013

Kroppen och knoppen vill olika

Nu har jag jobbar i tre dagar (och varit på kurs i en dag) och jag är helt slut. Även om jag bara jobbar 3 eller 4 timmar/dag så är det jobbigt att gå upp och jobbigt att jobba. Men det är så kul. =) Träffa folk, dela dosetter, skriva listor och träffa söta tanter och farbröder. Tyvärr tycker min mage inte att det är lika kul. =( Den gör mer ont och jag mår mer illa. Sen känns det som om någon har tagit strupgrepp runt min hals hela tiden. Det är också ett symtom på bråck men jag har bara känt av det ibland förut och inte hela tiden. Känns som om jag vill svälja bort klumpen hela tiden. Ibland känns det som om jag inte får luft och jag får då andas på min hand och lugna mig själv med att titta du får visst luft.
Igår efter jobbet kom en före detta arbetskamrat till mig och hennes lilla tjej till oss och fikade. L och hennes dotter lekte hela tiden och hade knappt tid med fika. Som var äppelkaka som S bakat. Jag ska byta en sak med hennes syster som bor på annan ort och min jobbarkompis skulle vara mellanhand. Men barnen lekte så bra och det var så trevligt att vi skulle göra om det flera gånger.
Idag kommer min bytarkompis och ska fika och jag har bakat kladdkaka. Jag smälte choklad som jag hade över sen skolavslutningen och bredde på och strödde över marsmallows (också över sen skolavslutningen). Hon fick saker av mig förra gången som jag ska få mina byten av idag. + att hon ska vara mellanhand mellan ett byte som en kompis till henne och jag ska göra.
Igår efter jobbet åkte maken och M och hämtade en gratis släpkärra som jag hyrt via villaägarna. Sen hämtade dom en bokhylla som jag fått gratis och ska ha på L:s rum. Just nu står den i köket och väntar på plats.
L är som jag en bokälskare och hennes böcker får inte plats i barnbokhyllan som hon har nu. Den hyllan hade jag på mitt rum när jag var liten. På lördag ska den bytas bort så då kan det nya bokhyllan komma in.
Jag hade brist på krukväxter och kommer att få mer brist när vi ska möblera om på L:s rum. Hon kommer då att få en fönsterbräda igen. Så idag är en Saint Paula till planterad. Kommer som sagt var att bli fler till L:s rum sen.
På min sparade pengar lista sist skrev jag att jag och S använder en konjac sponge när vi tvättar oss på kvällen. Dom finns för olika hudtyper. Man blöter den i vatten och kramar ur den. Sen gnider man den i ansiktet. Den tar bort smink, smuts och gör så att hudproblem försvinner. Vi har bara använt våra svampar i 2 dagar så hudproblem kan jag inte uttala mig om men den tar bort vattenfast mascara med lite jobb. Huden känns ren och man behöver inte smörja in sig efteråt. En svamp räcker ungefär 3 månader sen kan man slänga den i komposten. Den är en 100 % naturlig tvättsvamp. Och än så länge rekommenderar jag den.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...