lördag 1 juni 2013

WO och sent ute

Imorse när jag gick upp var det 23 grader varmt ute och 25 grader inne. Pust. Svetten rann i hårbotten. Jag försöker att dra ner på antalet hårtvättar till 2 i veckan och kör med torrschampo eller mixade havregryn mellan tvättarna när håret blir fett. Imorse var det förutom fett svettigt så jag tänkte jag provar wo metoden. Wo = water only. Jag tvättade håret med bara vatten. Det blev precis som nytvättat. =) I alla fall ett tag sen blev jag svettig igen men det hade jag ju blivit även om jag tvättade håret med schampo. Väderleksrapporten lovade molnigt och regnskurar men det blev strålande sol.
L och jag har spelat mer kubb. M kom också och var med. På nyklippt gräs. =) Tack mamma för hjälpen. Jag älskar dig. Nu ska jag bara leta fram trimmern och ta bort resten. M sa att han visste var trimmern var men han är inte hemma. Fest idag igen. Så det blir bara jag och L till maten ikväll. Jag frågade L vad hon ville ha. Sibylla eller tacoskalpizza. Hon valde tacoskalpizza så det får det bli. När maken precis hade åkt sa M, L och jag att vi skulle äta färdigmat några gånger. Sibylla, byns pizzeria, MacDonalds och Max. Vi har ätit på Max och byns pizzeria. Jag betalade Max och M bjöd oss på pizzerian. Men vi har alltså Sibylla och MacDonalds kvar. MacDonalds blir det imorgon. Jag sparade kupongen på gratis happy meal och den gäller bara imorgon. Jag och L kommer ju att äta ute när vi åker till huvudstaden på tisdag och sover på hotell till på onsdag för att hämta resenärerna på flygplatsen 7:15. När vi var ute hittade L en snäcka som hon matade med vinbärsblad. Sen hittade hon en spindel som hon sjöng Imse Vimse spindel för flera gånger. Hon älskar att vara ute.
På onsdag kommer S hem och idag fick jag för mig att jag skulle göra en sak till henne. Typiskt mig att komma på det idag för nu hinner den inte komma innan onsdag. Att göra den kostar 99 kronor men jag hittade ett erbjudande så jag fick den "gratis". 49 kronor för frakten. Vad det är skriver jag när den kommer så fler kan utnyttja erbjudandet om dom vill. S läser min blogg.

2 kommentarer:

Fru P sa...

Nu blev jag avundsjuk, jag kan verkligen inte blöta mitt hår med vatten utan att ha i schampo, det blir så fett då.....

Anonym sa...

Varför bara tvätta håret 2 gånger i veckan? Havregryn..torrshampo?? man duschar ju varje dag och varför inte tvätta håret samtidigt då?? Fattar inte grejen? Liter lite äckligt detta i mina öron om du ursäktar.

Petra

Veckans sparade pengar

 1 Gjorde eget florsocker. Köpt florsocker kostar 29.80/kilo. Strösocker kostar 15.95/kilo. Florsocker är fint mixat strösocker. Så med kost...