fredag 28 juni 2013

Sommarens höjdpunkt

Nästan i alla fall är kyrkans loppis. Min kära mamma ville bjuda på fika på loppiset i byns kyrka idag. Eftersom jag ändå skulle dit med alla utrensade saker som har stått ivägen i hallen sen jag rensade ut dom så passade det bra. 3 kassar + lite löst hade jag med dit.
2 kassar och inget löst hade jag med hem. Jag samlar på spel och tekannor. Jag ser fortfarande framför mig hur vi överger tv:n och börjar spela spel istället. 4 spel och 1 tekanna, 3 kryddburkar (som vi redan har kryddor i men behövde fler), en tekopp (som jag ska börja dricka mitt kvällste i) och 2 prydnader till köket valde jag. Den ena prydnaden som kostade 10 kronor sa mamma att hon tittat på åt mig på Cervera och att den kostade flera hundra. L valde ett träns och en delfin. Tränset kostade 10 kronor. Det jag behövde var en ny taklampa till L och en tillbringare i glas. Vi har isteet i en i plast och jag gillar inte plast. S sa på skoj att det är vi som finansierar loppis. Vi lämnar in en massa grejer och köper nästan allt som vi inte lämnat in. Inte riktigt sant men ändå. Dessutom är det till en bra sak. 150 kronor kostade allt idag och det kostar inte ens ett nytt spel så jag tycker jag gjorde en bra affär.
Jag har bestämt att jobba en vecka till innan jag har semester. Min bytarkompis kom aldrig igår så "tyvärr" fick vi äta upp kladdkakan själva. Den var mycket god. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...