tisdag 11 juni 2013

Disktrasor och inget är som väntans tider

Vinnaren av Penny Pincher blev Christina. Jag skrev det här. Men lätt att missa så jag skriver det igen. Så Christina hör av dig så skickar jag boken. =)
Våran disktrasa får anonym att rysa för den är så full av bakterier. Jag vet inte varför anonym tycker vi har så äcklig disktrasa. Jag har aldrig skrivit om den vad jag vet. Det kanske är bilden med ångkokaren där den syns lite till höger på bilden där den hänger blöt eftersom jag precis torkat av diskbänken med den. Vi använder disktrasor i lin. Lin absorberar väta bra, den torkar snabbt mellan gångerna och den luktar inte blöt hund/aphus/gammal kräka som vanliga disktrasor gör. Jag byter våran disktrasa varje/varannan dag. Hur ofta byter du anonym din disktrasa? Jag tvättar dom i 60 grader och 90 % av alla bakterier dör redan i 40 grader. Ibland kokar jag dom. Så jag tror nog att din disktrasa sprider mer bakterier än vad min gör. Sen undrar Petra hur jag vågar gå ut eftersom jag tycker att allt är så farligt. Det är inte jag som hittar på det jag skriver om det är vetenskapligt bevisat. Sen absorberar huden visst det saker. Hur tror du annars man kan smörja in sig med t ex zon som lindrar värken? Den går in i muskeln men hur kommer den in i muskeln? Via huden. Så även om du smörjer dig med en dyr salva så går den in i huden ja. Så då om det är något skit i din salva eller tvål eller vad det nu är du smetar på huden så går det in i kroppen. Jag har skrivit en inlägg om det här där jag skriver om filmen underkastelsen där skådespelerskan Eva Röse får ta en massa blodprover för att dom ska titta vad som finns i hennes blod.
Idag var S på inträdesprov till utbildningen som hon sökt i höst. Hon ville ha och fick skjuts dit och hem av sin snälla mamma. Dom skulle sluta 16.00 men innan halv 3 ringde S och sa ni kan åka nu så vi var där ungefär 10 i tre. Ingen S. Eftersom jag stod utanför huset hon skulle vara i och det inte fanns någon parkering där så åkte vi en bit bort och parkerade efter ett tag. S ringde efter en stund och sa att vi har det och det kvar så det dröjer innan jag kommer. Efter 45 minuters väntan kom hon äntligen. Vi hade som tur var en skuggig plats på parkeringen och fönstrena nervevade. Vi har dessutom kritor och målarbok i bilen så L roade sig med det. Jag roade mig med att plocka lupiner och björkkvistar till skolavslutningen imorgon. Dom pryder nu entrén till huset.
Sen har jag gjort iordning och dekorerat kladdkakan/rocky road tårtan som vi ska ha med imorgon. Glasyren blev helt rinnig så jag hoppas den stelnar till imorgon annars kan man verkligen snacka kladdkaka. Jag har även bakat en vanlig tårtbotten till hemmatårtkalaset imorgon eftermiddag.
 Sommar = myggtider. Lite miljövänliga tips att lindra klådan som känns fräschare än att gnida spott på dom.

1 kommentar:

Liie sa...

Ah där stod det ju, det hade jag visst missat, tack för att du länkade dit :) Håller alltid koll på bloggar där jag tävlar tills vinnare presenteras, men här kommer jag stanna framöver också!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...