måndag 3 juni 2013

Lekt klok gumma och jä**a reklamnissar

Idag har jag lekt klok gumma och kokat eget tigerbalsam. Jag har ofta stresshuvudvärk och maken har ont i rygg och nacke efter en dykolycka när han var liten. Tigerbalsam hjälper ibland med inte alltid. En burk från apoteket kostar 58 kronor och innehåller 19,4 gram. Jag inhandlade ingredienser för 561 kronor. Då ska jag även göra egen vick och egen smärtsalva typ zon. Idag var det då dags att göra tigerbalsamet. Jag gjorde den i läpphylsor för att kunna smeta på det utan att det fastnar under naglarna och fingrarna och man får in det i ögat. Svider som tusan.
Det blev 5 läpphylsor. Jag använde ingredienser värda 43,25. Varje hylsa väger 20 gram så 43,25/5 = 8,65/styck. Dom väger ungefär lika mycket som en köpt burk så en besparing på  49,35 kronor/burk. Om det fungerar lika bra återstår dock att se. Jag räknar med att återanvända läpphylsorna så kostnaden av dom är inte med i priset.
Vi har en nej tack till reklam skylt på brevlådan och den fungerar bra. Förutom någon gång på vintern när den är översnöad har vi sluppit reklam. Förens idag. =( En stor hög. Undrar om reklamutdelaren inte kan läsa eller om h*n struntade i skylten. Jag tror att det var det senare för någon har även försökt att dra bort skylten. =( Igår när jag hämtade in tidningen satt skylten där den skulle och imorse när jag hämtade in tidningen och reklamen låg där (dom delar ut reklamen söndag eftermiddag/kväll) var skylten nästan helt bortdragen. =( Nu vet jag ju inte om det var så men eftersom det hände samma dag som vi fick massor av reklam ligger det ju nära till hands.
På onsdag kommer maken och S hem så jag har bakat S favoritbröd sirapslimpa. Jag hade inget rågsikt utan blandade rågmjöl med vetemjöl istället.
Imorgon om allt går som det ska drar L och jag till huvudstaden. Vägbeskrivningar är utskrivna via datorn. Väskan är nästan packad. Resfebern och stressen gör min mage värre. Mycket värre. Förutom den vanliga värken över bråcket har jag nu också ont i magsäcksmagen. Illamåendet är tillbaka. Usch och fy. Men jag försöker intala mig själv om att det finns rastplatser på vägen där det bara är att svänga in om det behövs. Sen kan vi tillbringa kvällen på hotellet. Jag har med min surfplatta och ska kolla när dom landar. Känns dumt att åka till Arlanda till 7.30 om planet är försenat med flera timmar. Då är jag hellre kvar på hotellet så länge som jag får. Det fanns internetuppkoppling på hotellet så plattan ska fungera där. Jag har ju ingen mobilsurf eller vad det heter på den så jag kan bara använda den inom husets fyra väggar. Min mobil är ju en gammal vanlig tryckknappsmodell så ingen internetanslutning på den heller.

1 kommentar:

Maken sa...

Du har nog missat det där med dykolycka! Det har jag inte varit med om vad jag vet. Vad ryggvärken beror på tvistade de lärda då jag för en del år sedan försökte få svar!

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...