onsdag 5 september 2012

Sparat 125 eller 69 kronor genom telefonen

Grejen som saknas till pappas julklapp är köpt. Första stället där jag skulle beställa den ifrån skulle ha 125 kronor i frakt. =o För en sak som kostar 136 kronor. Aldrig i livet. Clas Olsson hade den också, i internetbutiken. Där skulle dom ha 69 kronor i frakt. Jag ringde då Clas Olsson inne i stora staden och dom skulle ta hem en till mig - gratis. =) Maken jobbar inne i stora staden så fraktkostnad eller bensinkostnad 0 kronor. =) Mammas ena julklapp är också fixad. =) Nu är det bara 12 stycken kvar. 12 stycken som inte kan göras eller köpas förens tidigast i november. Jag som vill ha alla julklappar klara typ nu känner stressen komma krypande.
Kylskåpet är rengjort och det var inte igår. Tror inte det är rengjort sen vi köpte det för massa år sedan. Två burkar sill som luktade konstigt är slängda. En förpackning kokosfett och en förpackning mandelmassa som hade gått ut är också slängda. Två påsar paraffin ligger och väntar på om mamma vill ha dom annars slänger jag dom också. Flera saker är inlagda på bytarsidan. Varje dag klockan 17:45 sitter L som ett tänt ljus och lyssnar på Radioapan på barnradion. =) Jag som vill dra ner på tvtittandet njuter av att se henne där. =)
På posten kom det en förpackning Löfbergs lila efter en kampanj på Facebook.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...