torsdag 6 september 2012

OJ va skönt. =))

Jag har jobbat på en gyncancer avdelning i 5 år så jag vet va viktigt det är med cellprov. Allt för många nyförlösta mammor fick inte uppleva sina barns 1 års dagar för dom struntat i cellproverna. Men när jag fick tiden i våras hade jag mens så jag kunde inte gå. När jag skulle ändra tiden kunde man inte det utan det fanns bara dropin mellan 8 och 8:30 tisdag och torsdag. Då lämnar jag L på skolan så det funkar inte så provet föll i glömska. Men så häromdagen fick jag en ny kallelse till idag. Jag som haft mens i 3 veckor såg det som slutdatumet för att kolla vad det berodde på. Hade det inte slutat var jag tvungen att få en ny tid, hade det slutat skulle jag få min misstanke bekräftad. Jag är 45 år men misstänkte att jag hamnat i klimakteriet - vilket det kunde vara. Det kunde också bero på att S är i USA och mina hormoner fick spel. Det skulle nästa mens utvisa. Att ha en rejäl blödning varje dag i 3 veckor har gjort att jag med mitt normalt höga blodvärde har fått för lågt. Det har gjort mig jättetrött, yr i bollen och gråtmild. Jag snodde makens järntabletter (han fick dom när han blev tappad på blod sist men äter dom inte fast jag sagt till). Det gjorde att jag fick ont i magen, illamående och diarre. Nu har mensen äntligen slutat, jag äter leverpastej, har äntligen fått ändan ur och varit på cellprovet och mår mycket bättre. =))
Två byten är gjorda. Jag har varit så trött att inget varit roligt inte ens byten men nu är jag tillbaka. =) Jag hade en trisslott. Eller jag fick köpa den men den var gratis. =) Jag köpte en trisslott häromdagen vann 120 kronor så jag tog en ny lott och pengarna. =)
Jag fick en kasse full med kläder, på bilden är det som jag behöll resten ska jag ge bort.
Sen hade jag 12 påsar Modifast som jag fick gratis av Modifast. Jag kan inte dricka dom. Häromdagen fick jag slänga 6 påsar som gått ut och ville inte att dom här också skulle göra det.
Jag fick ett paket tvättmedel. =)
Jag har gått med i Handla miljövänligt nätverket som naturskyddsföreningen har. Det ska göra mig ännu mera medveten om vad jag handlar tänkte jag. Vecka 40 arrangerar dom miljövänliga veckan som i år ska handla om fisk och skaldjur. Där äter vi rätt bra. Visst det slinker ner några fiskpinnar ibland men mer blåmusslor. Maken fiskar så vi är rätt närproducerade när det nappar. Jag köper i princip inga av dom rödlistade fiskarna utan håller mig till dom gröna. Även om det drar i tigerräkstarmen ibland så får det dra i onödan.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...