lördag 8 september 2012

Annorlunda bröllopsdag

Idag firar maken och jag 22 årig bröllopsdag. =) M brukar fixa maten och S och L brukar fixa bord och dekorationer. M ska på fest ikväll och kan inte fixa maten. Men ville fixa lunchen. Han jobbade och maken åkte iväg och tömde båt och köpte sak så lunchen åts halv 5. När kvällsmaten som är tänkt ska bestå av tre rätter orkas ätas då orkar jag inte ens tänka på. Potatisgratäng och oxfile blev det till lunch - betald och lagad av M. Presenten har vi redan gett varandra - sourondsystemet vi köpte begagnat. Men både maken och jag hade köpt en present ändå. Maken fick whiskey av mig och jag fick ostkexost av honom. =) Middagen ikväll ska bestå av köpemat. Vårrullar från den billigaste asiatrestaurangen. Kinamat från thairestaurangen. Hemgjord marängsviss till efterrätt. Med S i USA så ska jag och L göra iordning bord och dekroationer när maken köper maten - det har L bestämt. =)
Det stora jobbet med att fixa bordet är att det ser ut som ett loppisbord igen. Det är där jag har alla saker som ska bytas bort, ges bort eller säljas.
Köpet maken var på var en fiskelåda till sina spön. Jag hittad det på en av sälj och köpsidorna, visade det för maken och han ville gärna ha det.

Jag vet att jag har bakmaskinen men jag glömmer liksom bort att den går att använda. Nu när jag haft ont i axeln och bytt till mig hembakt bröd eller köpt bröd så kunde jag ju ha kört bakmaskinen. Varför har jag inte tänkt på det? Idag är den körd i alla fall.

Bubbelbadkaret är rengjort med ättika och eterisk olja. Vem vet maken och jag kanske tar ett dopp ikväll.

Familjen P:s älsklingsgodis är framtaget ur frysen för att bli uppätet ikväll, om vi orkar efter tre rätters middagen mitt inatten. Nytt jordnötssmör måste nu inhandlas innan jag kan göra nytt.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...