lördag 29 september 2012

Paket och diskborstar

Dagarna tills uppsatsen ska vara inlämnad blir mindre och mindre. Idag hade jag planerat in en pluggdag där i alla fall en del, helst hälften skulle bli skriven. Jag började med att läsa Vår död. Den är nästan 200 sidor lång och jag läste 70 sidor. Sen gick jag och satte på den bärbara datorn där jag har alla pluggsaker. Då ringde det på dörren och svärmor och svärfar kom på besök. =) Dom ville träffa L och maken som inte var hemma så dom var kvar tills dom kom. L var på kalas och maken var på den vanliga månadshandlingen på Ica. 2397,73 har maten gått på i familjen P i september. =) Helt jätteokey. =) Då är viss del köpt ekologisk. =) Det gjorde att det inte blev någon uppsats skriven idag alls. Jaja får ta en pluggdag imorgon istället. =)
L fick ett jättefint paket från S igår.
Det var en Halloweenklänning som kjolen blinkar på. Det var även två hårslingor som blinkar. Det kostade 500 kronor i inköp och frakt. Jag betalade. ;) Men det var det värt för L blev överlycklig. =)
Skänket som maken var på igår var en mugg som det står världens bästa morfar på. Den tänkte jag L skulle få ge pappa i julklapp. Sen var det en hög med cdskivor. Vi ska behålla dom vi vill ha sen ska vi skänka resten vidare.
Till mys blir det marängsviss.
Jag har börjat med mina små spartips igen. Dom små besparingarna kan bli stora. Jag tvättar mina plastpåsar igen. Jag delar diskmaskinstabletten på hälften. Och en massa annat smått. Det ihop med att jag inte gillar sopor gör att jag funderade på diskborstar. Jag köper billiga diskborstar för runt 10 kronor. Efter en vecka ser dom ut som en platt igelkott med borstarna spretande åt alla håll och kanter. Jag brukar använda dom ett tag till i alla fall. Men vi byter nog diskborste en gång i månaden i genomsnitt. Jag kör dom i diskmaskinen med jämna mellanrum. Det blir 10 x 12 = 120 kronor/ år. Det finns diskborstar att köpa på Granngården (där jag lånat bilden) för ungefär 70 kronor som nästan har livstids garanti. Jag läste om en som haft sin i 10 år nu.  Om jag köper en sån diskborste och den håller i 10 år så sparar jag in 120 diskborstar som jag slipper slänga eller 1130 kronor. =)




1 kommentar:

Sandra sa...

Delar diskmaskinstabletter gör jag också.
Har också tittat på en sådan diskborste men har inte nära till någon granngård.
Rolig present tillL

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...