måndag 24 september 2012

Pluggat

 En stor del av dagen har gått åt till att plugga. Socialstyrelsens bok Vård i livets slutskede på 138 sidor är genomläst. Det tog över 3 timmar. Nu känns huvudet som en stor tom ballong. Jag har även ringt vårdcentralen igen. Jag ska ta puffar i 3 månader men får bara utskrivet så det räcker i 2 månader och 10 dagar. Det gör att medicinen är slut innan kuren är det. Nu har det gått några dagar utan puffar så nu känner jag av det i bröstet igen. Sköterskan trodde som jag att det är någon form av astma jag har så jag ska få träffa astmasköterskan så det känns skönt att det kommer att utredas vidare. Det känns inte vidare kul att få andningsstopp ibland. Tyvärr hade vårdecentralen läkarbrist så puffarna skulle komma till apoteket ikväll eller imorgon. Tur att jag är ledig och har suttit vid datorn och pluggat nästan hela dagen. Det blir värre när jag rör mig.
Tvättat har jag i alla fall gjort. Jag hängde tvätten ute. Varje gång tänker jag att det är nog sista gången för i år som tvätten kan torka ute.
L ville ha bara flingor till mellis idag. Jag tänkte säga nej men varför inte? Jag säger nej till saker alldeles för ofta.
Igår kväll blev det en ny variant av smothie, Banan och ananas. Så gott. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...