fredag 7 september 2012

Överskottsenergi

Leverpastejen har gett mig överskottsenergi. Antingen så var mitt blodvärde lågt och har nu gått upp igen så jag piggat på mig. Eller så inbillar jag mig bara att det var lågt och att jag blev piggare av att äta leverpastej. Vilket som så funkar det. =)
Alla garderober är rensade. Med en hög med nya kläder igår så kommer jag hamna på + om jag inte rensar. Sen är hösten i antågande och det var dags att bära ner sommarkläderna i källaren. På bilden är en del av mina kläder ute för vädring. Jag har otroligt många jeanskjolar vilket är rätt förvånande eftersom jag med mitt bråck bara kan ha kjolar eller byxor med resår.
Det blev en hel hög med kläder utrensade efter mig och L. Vissa lagda till Myrorna och vissa utlagda som byte på bytarsidan.
Speceriskåpet är också rensat. Där blev det också en hög med saker slängda eller utlagda som bortskänkes. Hur gärna jag än vill så vägrar familjen P fortfarande ät matvete och matkorn istället för ris. Bättre då att någon annan får dom oöppnade kartongerna än att dom tar plats hos oss.
Ett byte är gjort. Mimmis gamla bur (jag hade ett himla sjå att få den ren) mot 2 liter yoghurt.
L är på kalasdisco och frisyren ikväll var rosa rastaflätor. Jag fick för mig att klippa henns lugg också och då ville L ha rosa lugg med men all färg hamnade i pannan istället för i luggen. L skrek att hon var ful och jag fick mer jobb genom att försöka få bort pannfärgen eftersom stackars L inte ville se ut som ett rosa stopptecken i pannan. S solarium är sålt för 200 kronor och 500 kronor är överförda till S. Egentligen har jag bara sålt saker för 250 kronor men när vi skypade imorse var S lite ledssen över att hennes sandaler och träningsskor hade gått sönder. Hon som har en strikt budget att leva efter hade inte planerat in två skoköp. Dessutom verkar alla hennes rumskompisar ha väldigt rika föräldrar som ger dom pengar så fort dom ber om det. Dom brukar tydligen spendera flera tusen kronor varje gång dom går på shoppingtur.

1 kommentar:

PJAK sa...

Famous footwear har bra och billiga skor. Även om hon vill ha Converse eller andra märkes skor ;)

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...