söndag 10 maj 2009

M mmmmmmmmm

M läser hotell och restaurang linjen. Just nu håller dom på med butik och catering. M har valt den inriktningen i höst. Smörgåstårtor står på schemat. M tyckte att resultatet blev så bra så han ville visa vad han kunde hemma.

2 stycken blev det. S brukar inte gilla smörgåstårta men hon åt 3 bitar så den var med beröm godkänd som min farmor brukade säga. Kolla in tomatrosen i mitten. Den har M skurit själv. Det är kul och bra att M övar matlagning hemma. God mat som jag inte behöver laga själv. Men det uppstår vissa problem också. Han är bra på att laga maten och plocka fram men inte så bra på att diska och plocka undan. I och för sig så kan han diska efter sig men då diskar han en sak i taget under rinnande kran. Jag ryser när jag tänker på allt vatten som bara spolas bort. Alltså diskar jag. S och maken diskar också under rinnande vatten. Jag tror dom gör det för att reta mig, dom vet att jag tar över disken då. Sen vill han följa receptet helt slaviskt. Jag kör med man tager vad man haver grejen när jag lagar mat. Så oftast blir det väldigt dyrt när både det ena och det andra ska inhandlas.

När S var liten gillade hon att titta på Trasdockorna på video. Vi såg Singing Bee igår kväll och då var Trasdockssången med. S föll ner i minnen och letade reda på videobandet till L. Som älskar den.

Hon har tittat på den 4 gånger idag. Mest gillar hon sången och prinsessan.

Mitt hår är väldigt fett så jag brukar hempermanenta det 1 gång/år för att torka ut det lite. Jag brukar göra det lagom till sommaren. När jag var på ÖB för ett par månader sedan fick S för sig att hon också ville det så vi köpte två kartonger. Hennes permanent klarade vi av för ett bra tag sedan. Nu återstår mitt. Jag kan inte gärna göra det själv så maken brukar ställa upp. Jag har en kompis som gjorde det på mig förut men sist hon gjorde det skulle hon ha 300 kronor för det. Efter det har maken gjort det. Men maken har så mycket annat att stå i så han har inte tid. Jag klippte mig för inte så länge sedan så det vore bra om det blev gjort så snart som möjligt. Ska jag vänta ut maken? Ska jag ringa min kompis och betala 300 kronor? Ska jag permanenta mig alls? Tänk på alla kemikalier som rinner ut i vattnet. Fast om jag fortsätter att tvätta håret varje dag så blir det rester från schampot och det är ju inte heller bra.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...