onsdag 20 maj 2009

Känns lite bättre

Det känns lite bättre. Även om jag fortfarande går som på nålar för att få höra från E. Även om jag fortfarande förbannar Gud för att barn inte ska dö. Varför finns denna jävla skitsjukdom? Varför får barn den? Varför får gamla människor som ligger på hemmet och längtar efter att få dö leva i flera år till?
S och jag har haft en trevlig nästan som bästa kompisar dag. På förmiddagen har vi pratat och fikat (hemma). På eftermiddagen åkte vi till Bra & Begagnat och fyndade kläder. Det går mycket bättre att fynda om man som vi åker dit för att titta och inte för att leta efter något speciellt. Det är tydligen modernt med herrskjortor på tjejer. S fick 2 stycken, jag fick 1 (från början 2 men maken snodde den ena). S hittade ett par helt nya (med prislappen kvar) skor. Hon har ett par blå men dom är så slitna att hon behövde ett nytt par.Sen hittade vi ett par jeans till L.

Allt kostade 260 kronor. Som hittat! Jag har bakat nya surdegsbröd. Den här gången jäste dom 5 timmar i bunken och 3 timmar i jäskorgen. Solen syns jättebra, men tyvärr inte kvarnen. Vi har två grästrimmrar. Tråden går av på dom hela tiden så för att slippa köpa ny tråd så har maken byggt om den ena. Han har gjort en vinge av en gammal plasthink. Den kapar gräset och till och med grenar. Så det gäller att hålla undan benen. Men nu behöver vi ingen tråd till den trimmern mer. Den andra får vara tråd-driven fortfarande.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...