onsdag 13 maj 2009

Jag blir galen

Jag åt surdegslimpan till frukosten imorse och blev störtkär. Det var nog den godaste limpan jag någonsin ätit. Godare än köpebröd till och med. Jag har en känsla av att det blir många såna limpor i den P:ska familjen framöver.
Igår när jag jobbade skulle L få sin 6 års spruta. Maken fick följa med.
L var nervös innan men hann inte ens blinka innan det var klart. Vanligt biverkning var ont i armen och feber. Vilket såklart L hade imorse. Jag fick ringa dagis. Varje gång jag ringer och sjukanmäler henne tycker jag att dom låter så nedlåtande. Precis som att dom inte tror på att hon är sjuk på riktigt. Hon har mest suttit och tittat hela dagen och varit slö. Ikväll är hon på golfkurs.

Min mamma och pappa är golffantaster och har lyckats värva maken, M och S. Nu hoppas dom alltså värva L också. Hon var lite varm och slö när dom åkte så hur morgondagen blir återstår att se. L ska ha grillfest och övernattning på dagis imorgon och jag ringde och bad om att få semester Maken ska bort på kurs och kan inte vara med. Men se det gick inte. Kommunen har anställningsstopp och får inte anställa personal. Men det är ingen anställning det är en vikarie och dom får kommunen ta in. Chefen visste inte ens om jag kunde få semester i sommar det berodde på om hon kunde byta bort mina turer. Om L är sjuk imorgon också så måste jag sjukskriva mig eller vabba och då tror hon säkert att jag ljuger eftersom hon sa nej till semesterdag.

Maken är blodgivare och sist han lämnade blod märkte dom att hans blodtryck var för högt och sa att han var tvungen att gå till en läkare. Vilket han gjorde idag.

Trycket är fortfarande alldeles för högt så dom tog massor av blodprover. Han ska tillbaka dagen före midsommarafton och ta nytt blodtryck och ett EKG. Han har redan varit hos samma läkare och tagit EKG förut eftersom han hade ont i bröstet. Att han då får vänta i över en månad på vidare utredning av högt blodtryck känns inget vidare. Apropå tryck så är trycket i våran panna för högt också.

Troligtvis är det en kran som läcker. Det gör att vattentrycket går upp och när det blir för högt måste vi släppa ut vatten i en hink. Om vi inte gör det så rinner vattnet på golvet. Jag har lättat på trycket och tömt denna förb**nade hink en gång i timmen idag. Nu måste vi ringa en reparatör och jag ser redan pengarna flyga iväg. Om vi har otur så måste hela elpannan bytas. Nog för att jag vill ha en pelletspanna men inte just nu.

Igår kväll när jag jobbade gick vi på "tjuvtåg". Jag tycker att Forsythia är så fina och vill gärna ha en själv i trädgården. R som jag jobbade med sa att det var bara att ta en gren och sätta i vatten så fick dom rötter.

Alltså plockade vi några grenar. Jag fick några grenar av en vindruva av en brukare som vi var hemma hos varje kväll. Dom satte man i vatten på samma vis. En fick rötter och jag planterade den. Den växte och växte. Sen glömde "någon" att täcka över den så den frös ihjäl. Tror jag i alla fall för den visar inget liv längre.
Eftersom grenarna jag fick var torkade nöp jag av en av dom döda grenarna och satte i vatten. Nu hoppas jag på dubbeltur. Jag gick med i en choklad klubb för ett tag sedan och fick första paketet igår.


3 paket "dyr" choklad och ett choklad doppset för 77 kronor. Jag tänkte gå ur klubben på en gång men nu vill jag ha mer chokladpaket. Men 149 + 39 kronor i porto i månaden för choklad! Snyft!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...