fredag 29 maj 2009

Kalasmat

Maken, L och jag åkte till det stora köpcentret på andra sidan stora staden. L är bjuden på kalas så bland annat en present stod på shopping listan. Jag brukar alltid slå in alla presenter och julklappar själv hemma. Men nu slår jag alltid in dom i affären om den möjligheten finns. Apoteket besöks alltid när vi shoppar (sjuksköterskesjukdom). Sen var det lite andra småsaker i flera andra affärer också. Jag har alltid med mig en tygpåse när jag shoppar.
När jag säger att jag inte vill ha någon påse i affärerna så ser dom flesta expediter ut som om jag är ett miffo eller något. Bara för att jag inte vill ha mer mjukplast att slänga bort! L blev lovad en sak, hon valde figurballonger.
Vi köpte även ett koppel till Lilla Skutt. Vad hon tyckte om att ha koppel kan man nog räkna ut själv. Till eftermiddagsfikat gjorde vi sockervadd.S fick en sockervaddsmaskin i julklapp/födelsedagspresent när hon var liten. Den börjar nog tyvärr sjunga på sista versen. Men den är i perioder (när vi kommer ihåg att vi har den) flitigt använd. Min farbror fyller 60 år på söndag. Då kunde han inte bli firad så vi tog det nu ikväll. Hans kompis som är kock hade fixat mat som min farbror tog med sig hem till oss.
Skagentoast, philadelpiainbakad lax till förrätt. Potatissallad, potatisgratäng, rostbiff och inbakad fläskfile till varmrätt.Ostkaka
med fruktfat till efterrätt.Till kaffet åt vi tårtan som jag gjort. Allt var jättegott. B hade fått en blomma av jobbet som han inte ville ha. Jag fick den eftersom jag var värdinna.Av oss fick han Djurgården saker. Han har varit Djurgårdsfan sen han var 12 år. Han fick en signerad matchtröja, en mugg, ett medlemskap och en halsduk.
Mellan shoppingen och kalasandet så har jag gjort morsdags presenter men vad det är visar jag imorgon. Min mamma läser min blogg!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...