söndag 31 maj 2009

Mors dag

Glömde skriva igår att självklart hade jag gjort tryfflarna själv om det var någon som trodde något annat.När vi kom hem åt vi tårta. Mandeltårta närmare bestämt. Jag förstår mig inte på karlar ibland. Jag hade räknat upp 5 - 6 saker som jag önskade mig både för maken, M och S. Slickepott, rotfruktsborste, exotisk frukt, jordgubbar och choklad bland annat. Maken åkte iväg till Coop igår kväll när jag kom hem från jobbet. Han ville att jag skulle ha min mors dags present redan då. En påse chips! Det jag inte förstår är: jag tål inte chips - det vet maken egentligen. Jag får ont i magen av dom. Dagen före sa han att jag började bli tjock och behövde gå ner i vikt. Går man ner i vikt av att äta chips? Det var inte för att han var sugen på chips för han köpte sour cream and onion och dom hatar han. Hur som. Jag fick ett kort och slickepotter av S. Dyr (med betoningen på dyr - det har M berättat) choklad av M. På S kort stod det en dikt: Mamma, du har lärt mig allt jag vet. Du är där när jag behöver dig och tröstar mig. Mamma, mamma du äger mitt hjärta. Dina kärlek är som tårar från ett hav. Jag älskar dig mamma.
Här kommer en till alla mammor som läser denna blogg. Jag har haft den inne förut men den är värd att upprepas:

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för den du,den tål att läsas igen!
AnnH

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...