tisdag 19 maj 2009

Irritiation

Jag blir irriterad över små skitsaker hela tiden (känns det som). Min bästa kompis son är okontakbar, han har obotlig cancer. Det är verkligen en sak att bli ledssen, arg och irriterad över. Det är jag också men jag blir det över skitsakerna också. Det jag är mest irriterad över just nu är: Vi var på Willys och handlade häromdagen. Jag har skrivit upp vad varje sak kostar i varje affär. Vi tyckte att det blev mycket dyrare än vad det brukar bli. Allt hade gått upp med mellan 50 öre och 8 kronor! Snacka om smyghöjning. Det stod i tidningen att matkostnaden ska stiga med 20% i höst. Jag har som mål att handla mat för 2500 kronor/månad. Men dom sista månaderna har jag kommit upp i 3000 kronor. Det är bra det med men det irriterar mig. Konsumentverket skriver att en familj av våran storlek ska äta för ca 7000 kronor/månad. Jag blir också irriterad över att Spärrservice har skickat en räkning för fortsatt abonnemang på deras nyckelbricka. En nyckelbricka som jag skickade tillbaka för över 1 år sedan för att jag inte gillade deras försäljningsmetoder. Jag har läst en bok som jag fick via Bookmoch. Inner simplicity av Elaine St James.

Flera av tipsen var klart tänkvärda och jag och L har börjat utöva skrattterapi. Vi tittar på varandra och skrattar en gång om dagen. Först är det låtsasskratt men vi ser så dumma ut att det blir på riktigt. Jag funderade på att ha två burkar, en med bönor och en tom. Varje gång man blir arg eller irriterad för något ska man flytta bönorna från den ena burken till den andra. När dagen är slut ser man resultatet. Jag har en känsla av att bönorna inte skulle räcka till. Burken skulle bli full. Då blir jag ännu mer irriterad när jag tänker på alla gånger som jag blir irriterad. Bookmoch är en annan sak som irriterar mig just nu. Jag har mochat två böcker. Den ena blev skickad för över en månad sedan, men jag har inte fått den ännu. Jag blev av med poäng för att få den och hon som skickade den fick poäng. Alltså lättförtjänta poäng för henne om hon inte skickade den.

L är på sista kyrkis dagen. Dom är på bussresa till stadsparken inne i den stora staden.

Dom är borta hela dagen och skulle ha med matsäck för hela dagen. L har ostmacka, köttbullar och kall pannkaka. Känns som om jag ska döpa om min blogg till "den tjuriga mamman" eller liknande.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...