lördag 30 maj 2009

Jobbat hemma och borta

Jag har jobbat dagtur mellan 7.00 och 16.00. En extratur. Kvällsmänniska som jag är så känns det vääääldigt tungt att gå upp på morgonen. Ligger och vrider och vänder mig hela natten eftersom jag är rädd för att försova mig. Sen att jag åt så mycket igår gjorde att jag haft ont i magen en stor del av natten också. Så jag har varit tröööööööööött hela dagen.
När jag hade jobbat klart på jobbet åkte jag hem och fortsatte jobba. Om jag hade satt mig ner skulle jag ha somnat. Mamma och pappa har spelat golftävling med M och S. Pappa och S kom på andra plats och vann ett radiostyrt flygplan.
S och L har flygit med det hela kvällen. Imorgon är det morsdag så mamma fick sin present idag.
En korg/skål som jag gjort av en gammal spetsduk och tapetklister. Den var fylld av kaneltryffel och vit tryffel. Jag lägger tryfflarna i vanliga en liters påsar. Jag skulle vilja ha prasselpåsar.
Till pappa gjorde jag brända mandlar. Jag har skrivit det förut och nu skriver jag det igen. Julklappen som räcker hela året. Jag har även planterat ut chilin och paprikan.

(dom syns knappt bakom det långa gräset - det är M:s eller makens uppgift att klippa gräset). Tomaterna var fortfarande för små. När jag jobbade hade maken och L satt upp poolen.Det är bara 14 grader men L har badat ändå. Maken ska förhoppningsvis bygga klart solvärmen till poolen i år. Till kvällsmat blev det rester från igår. Mamma och pappa åt med oss idag med. Nu är det bara massor av rostbiff kvar men det blir bra smörgåspålägg.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...