torsdag 7 maj 2009

Den kom in

Insändaren jag skickade in till tidningen häromdagen kom in idag. Som en svara snabbt insändare. Det betyder att alla som vill får gå in och skriva vad dom tycker om ämnet. Än så länge har det kommit 25 svar. Övervägande håller med mig. Kul! Några av dom som inte håller med mig kör med att barn måste leka i grupp. Två stycken gav skrattretande svar. "jag betalar 606 kronor till dagis så det är minsann inte gratis". Hallå, platsen kostar kommunen 12.000 kronor vad är då 606 kronor av det? En fis i rymden. Sen var det en vid namn Jonas som skrev så här: Jag undrar lite hur DU mår av att strosa runt hemma hela dagarna? Om du och din man sedan skiljer er så hoppas jag du inte klagar på den låga pension du kommer att få. Men ligg du om dagarna och vissla och titta i taket, vi lever ju i ett fritt land påstås det... Skrattretande att påstå att man som hemmamamma ligger och tittar i taket hela dagarna. Barnen och hemmet sköter sig självt eller? Om man som hemmamamma någon gång får ligga och titta i taket så kan man vara glad. Jag får inte ens ligga på sängen på dagtid när jag är sjuk.
Förr om åren åkte vi alltid på majsemester. Dom senaste åren har vi inte åkt alls. För det mesta åkte vi till Liseberg men när vi var där senast fick L vinterkräksjuka i bilen. Vi ringde Liseberg och bad om pengarna tillbaka men fick inte det. Resan kostade 2200 kronor som blev kastade i sjön. Jag mår illa bara jag tänker på att åka till Liseberg igen. Om vi åker till Gröna lund kostar det 1300 kronor och då blir det 20 mil mindre bilresa. + att vi kan hälsa på min älskade E. Sen vill jag åka in på Saltå kvarn och titta lite. Men vem ska vara djurvakt? När ska vi åka? Dessutom känns det som om alla våra pengar (både som vi har och inte har) måste gå till att dränera om grunden. Det är ett sorgligt konstaterat faktum.
Idag har jag gjort surdeg för första gången. På lördag ska det i mer mjöl och sen ska det sura på sig till på söndag då jag ska baka med den. Jag har köpt två jäskorgar som jag ska inviga då. Jag hittade två inte fullt så dyra på Bagaren och kocken. Dom är inte gjorda i korg utan i hårdkartong. Sen måste man mata surdegen minst 1 gång i veckan för att den ska överleva. Det ska bli kul. Nästan som att få ett husdjur till.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...