torsdag 21 maj 2009

Planterat och pysslat

Jag vet fortfarande inte hur det är med E. Varje gång jag försöker ringa så trycker E på upptaget. Jag svär över att det är så långt till dom. Vill veta, funderar på att åka dit.
Fröna som jag planterade växer så det knakar. Jag törs inte sätta ut chilin, tomaterna och paprikan ännu. Men jag satte ut gurkorna.
Dom sitter i en drivbänk. Vi fick ett gammalt fönster som vi har som lock. Jag satte även ut melonerna.
Det är första gången jag odlar meloner. Jag ville ha en drivbänk till dom också. Vi hade sålådor som jag har haft ringblommor i. Maken gjorde ett lock av gamla bräder han hittade i garaget och byggplast. Det får duga så länge. Jag är så stolt över maken. Jag kommer med (ibland (oftast enligt maken)) förslag som han genomför. Som trimmern och locket till melonerna.
När jag grävde jord ut komposten till odlingarna hittade jag
en gammal glasspinne. Vi gör (nästan) alltid egen pinnglass.
2 av 5 salladslådor växer så det knakar.
Det är nästan dags för skörd. Pepparmyntan växer också så det knakar. Den sprider sig över hela rabatten och tar all plats. Jag gillar pepparmynta men jag gillar andra kryddor också.
Jag planterade över en del av den i en gammal kruka som jag ärvde efter min älskade Lulle. När S och jag var på Coop igår köpte vi lax.Jag hade en rabattkupong så den kostade bara 35 kronor i vanliga fall 89 kronor.
Till kvällsmat blev det ugnsbakad potatis (nytt recept - mycket väl godkänt) med rökt lax, gravlaxsås och sallad.
Till mys blir det chokladdopp. Chokladen, marsmallowsen och brödet låg i chokladsetet som jag började prenumerera på. Det är tur att jag inte betalade för chokladdoppsetet. 139 kronor kostar den om man köper den. För 8 masrmallows, 8 brödbitar och lite choklad. Jordgubbarna köpte vi till.
Av asken som chokladdoppet låg i gjorde jag, S och L ett akvarium.
I senaste nyhetsmailet från Malaco Truly står det att man kan vinna en årsförbrukning av Malaco Truly. Man ska göra ett eget konstverk av antingen godiset eller påsarna. Ta en bild och skicka in bilden. Jag vet vad jag vill göra men tyvärr kommer det att gå åt massor av påsar. Tyvärr för dels kostar det och dels ska jag sluta äta godis.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...