onsdag 2 maj 2012

Rensat, städat, börjat göra om och shoppat

Strålande sol från en klarblå himmel gjorde att den första tvätten i år blev uthängd. =)Jag tycker fortfarande att min tvättlina mellan husen är finare och mysigare än dom där skeletten iform av torkvindor.S, L och jag har varit på shoppingtur. Första stoppet var lager157. Där köpte vi veckans erbjudande. Schools out Girls summer kit. 200 kronor för kofta, tights och klänning. L:s skolavslutningskläder/ S student fixade. =)
Andra stoppet var Blomsterlandet. Ett stycke hasselbuske är beställd. Jag är alldeles för harig för att knycka en gren från en av hasseluskarna inne i stora staden.
Sista stoppet var Ikea. Där köpte jag dom tre sista lådorna till L:s nya leksaksförvaring. Resten av hyllan och lådorna har jag bytt till mig. Lådorna idag kostade 20 kronor styck.
S fick också förvaring. Skoförvaring. Skohyllan som stått i hennes rum ska antingen bytas bort eller ställas i husvagnen.
M fick också förvaring. Tidningssamlare. Hans tidningar har legar utsprida i bokhyllan. Böckerna och filmerna har legat huller om buller på ett bord inne på hans rum. Jag fick göra iordning M:s rum. Så efter shoppingturen har jag rensat, städat och börjat göra om L:s rum. Städat, rensat och gjort om M:s rum.
L har två täckvästar men hon har inget att ha under dom. Idag har det varir så varmt att inget behövts under. Det har varit för varmt för västen med. Jag efterlyste en fleecejacka eller tjockare tröja på lite olika sidor på Fcaebook. På en av bytarsidorna svarade en dam att hon hade en jacka som jag kunde få gratis utan byte. S och jag var dit och hämtade den. Hon hade fler kläder som hon också gav oss. Jag blev så glad att jag frågade om jag fick krama om henne, det fick jag. Jag var och gav bort dom sista kläderna som jag fick i uppgift att ge bort igår. När jag lämnat över två överfulla kassar med kläder till henne slängde hon in dom i sin bil och gick iväg - utan att säga tack. Det kostar inget att säga tack men betyder en hel del. Jag kände mig skitsur och kommer aldrig att ge något mer till henne.
Ett byte hemma har jag också hunnit med. Akvariet som vi fick gratis för att ha vandrande pinnar imot två liter mjölk. =)






Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...