söndag 27 maj 2012

Mors dag ♥♥

Mors dag firades som vanligt hemma hos familjen P tillsammans med mamma och pappa, svärmor och svärfar.Presenterna till mammorna var stickling som jag tagit från min porslinsblomma. Just nu har den 10 klasar med blommor och är så fin. Jag vill gärna dela med mig av den till mammorna. Maken gjorde ett blomstöd i form av ett hjärta i ståltråd.

Sen den flummiga presenten som maken tyckte som jag kom på igår var varsitt träd från Naturarvet. Jag har dom som startsida och klickar varje dag. Vill fler köpa träd tryck här. Man fick ett gåvobevis till eposten och det finns flera träd att välja mellan. Jag valde mors dag.Presenterna till mig var: två mjölkkannor från S. Jag vill ha dom ute på trappen men maken tror att någon ska sno dom då. En webkamera från maken och familjen. Med S i USA så blir det skype som gäller. Tyvärr har min dator inget ljudkort så jag måste lära mig läsa på läpparna. 5 trisslotter (ingen vinst) och 2 Ben and Jerry glass från M. L kunde inte hålla sig utan hade gjort en teckning till, mig som prinsessa. =) Sen hade hon klippt en skumgummigubbe. Tårta bjöd vi såklart på. En ny sort som var väldigt god fylld med fläderblomsmousse. Hemgjord fläderblomssaft. =) Recept kommer en annan dag. M skickade mig till systemet häromdagen. Ingen langning han är 20 år och får handla själv. Jag passade då på att köpa dryckerna till S student. Mina besök på systemet är lika vanliga som det regnar i öknen. Öl till ölmaskinen, liten champange att hänga runt halsen på S, 2 vinflaskor för att göra maken glad. Mouserande vin hade vi redan 2 flaskor hemma. M ville ha cider och då fick jag syn på ekologisk äppelcider så det köpte jag en flaska till mig själv. Först smakade den jättemycket jäst men efter första klunken var den riktigt god.

Medans jag städade på förmiddagen åkte maken till Ica för den vanliga månadshandlingen. Egentligen skulle den inte göras förens på tisdag men jag hade en kupong på 5% som bara gällde till och med idag. Sen fick vi en gratis mosarella som också bara gällde till och med idag. Båda kupongerna var från min Icabutik. Maten i familjen P i maj har gått på 2935,70 kronor. =) Helt okey och inga men... Till slut en favorit i repris:

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...