torsdag 24 maj 2012

Bytt, skänkt, fått och plockat

Efter att bytaren inte var hemma i tisdags så blev jag sur och la ut annonsen på en annan sida. Det var en som svarade på en gång och ville komma på en gång. Han bodde 30 minuter från oss och kom halv 11 på kvällen. =) Snacka om att vara angelägen.

Jag hade en påse med serietidningar.

Jag fick 2 liter jordgubssyoghurt.
Den första bytaren skrev då att hon ångrade sig och att hon kunde träffas idag. På halva vägen. Jag bestämde för att ge henne en andra chans. Hon fick också en påse serietidningar. Jag fick en kartong nyponsoppa.
Sen fick hon kassen med dom 16 galgarna som jag rensat ut till henne, utan byte. Jag har också skickat iväg gasbindor till en som använde den med fetvadd till sina onda leder. Hon efterlyste det på hjälpsidan.Ytterligare en kasse serietidningar är bortbytt, den sista som ska bytas bort. Dom som är kvar nu ska vi behålla.
Där ville jag också ha yoghurt med smak men hon hade inte tid att handla så jag fick 40 kronor istället. =)
Innan jobbet igår var jag också på ett byte. L:s urvuxna fotbollsskor.Mot ett paket kaffe. Nu har vi små mycket kaffe att vi klarar oss ett bra tag.

När jag jobbade satte maken in en ventil till förrådet. Nu är det mitt jobb att bära tillbaka alla sakerna. Som jag försöker dra ner på. Dom luktar inte längre så det var instängt dom luktade.
Maken gillar att lyssna på musik. Vi har en grammofon som inte går. Jag har varit på två skänkes också. Jag fick en grammofon. Den går inte heller. Maken ska kombinera den med den vi har för att försöka få en fungerande. Vi fick också en studentklänning till S. Helt ny. =) Jag efterlyste en på hjälpsidan. S måste spara alla sina pengar till USA och jag får knappt någon lön för lönekontoret bara strular så jag har inte råd att hjälpa henne. Dom 10.000 kronorna som jag fick efter förra lönen när jag ringde och sa att jag fått för låg lön. Dom har dom dragit på denna månads lön som är 3400 kronor. =( Granskotten är stora som dasslock nästan. Så en burk granskottsirap är gjord. Blanda granskott med socker i en burk med lock. Låt stå till sockret löst sig och det blivit som sirap i burken. Man kan behöva skaka den ibland. Sila bort granskotten. Tappa upp på flaskor. Förvara kallt. Jättebra den enda som hjälper hostmedicin enligt maken och många andra.

När vi kom hem på eftermiddagen gick det en stor ca 6 cm vad såg ut som en geting inne på köksfönstret. =( Jag har aldrig sett en så stor geting förut. Maken är till tippen med ett lass med grejer. Min och min lillebrors gamla sängar som M och S har haft innan dom fick sina resårmadrasser åkte nu till tippen. Dom har legat som skänkes men ingen vill ha dom tyvärr. Mamma och pappa hyrde också in sig på kärran så dom betalade hyran mot att vi hyrde den och att maken körde. Dom har ingen dragkrok. På posten kom den en burk Nivea och ett armband för att jag vann en tävling om att skriva en bra motivering om sin mamma. Imorgon ska L och först svärmor och sen maken på läger och sova över. Jag jobbar. Dom ska då ha med sig ficklampor. Maken köpte en ficklampa till L idag, en LEDlampa. =) Det känns som om jag har lite inflytande på makens miljötänkt ändå. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...