torsdag 3 maj 2012

Avskyr tjafs,veckans in:ut och jobbångest

Imorgon ska jag börja jobba igen efter min 9 veckor långa sjukskrivning med semester mitt i. Det känns prutt rent ut sagt. =( Jag vet inte vem jag jobbar med, jag vet inte våra fasta besök, jag vet ingenting. =( Alla koder har jag glömt, alla inloggningar är jag utslängd ifrån. Dessutom ska vi byta dokumentationssystem och alla ska har gått kurs, vilket jag missade eftersom jag varit sjuk. Det nya systemet skulle börja nu i maj, så jag vet inte hur man dokumenterar heller. =( Sen att jag inte är frisk heller men inte vill sjukskriva mig igen är en annan femma. Andningen är bra men jag är sååå täppt i näsan att jag knappt kan andas om jag inte tar nässpray minst 3 gånger om dagen. Jag tror nästan att jag drabbats av pollenallergi eftersom jag varit snuvig i snart 2 månader nu och ingen annan blivit smittad.
Jag har lagt in massor med utrensade saker på bytarsidan och på Tradera. En sak ville en ha men hon hade ingen bil och inte råd att köpa hushållsbal som jag ville ha. Jag var då snäll och sa att det räckte med ett kaffepaket, då ville hon ha en till av mina saker och ville att jag skulle komma dit. Jag som då var sjukskriven (det var 2 veckor sen) skrev att jag inte åkte in till stora staden. Hon skulle då ha sakerna om hon kunde få sin särbo som bodde på annan ort att skjutsa henne om han kom någon gång. Idag var det en annan som ville ha en av sakerna som inte heller hade bil eller körkort. Jag skrev då att jag jobbade imorgon så vi kunde träffas utanför jobbet. Den första blev då jättearg och skrev att då hoppar jag bytena. Jag skrev då förlåt men jag trodde att du hade ångrat dig. Då skrev hon att jag var oseriös och en massa annat fult. Jag skrev förlåt igen och hon fortsatte att spy galla över mig. Den andra bytaren drog sig då ur för hon inte gillade tjafs. =( Jag tog då bort annonsen och la in den igen.
Jag har gjort om L:s rum klart, eller inte. Jag har inte bestämt mig för om byrån ska bort eller vara kvar. Jag plockade ur byrån, bar ut den i köket, ställde den på stortån = stortån är lila. Bar ut den gamla hyllan till hallen, bar in den nya hyllan från hallen. Tyckte det såg konstigt ut + hade ingen stans att ställa L:s dockskåp så jag bar in byrån igen. Men den är fortfarande tom.
L:s kläder ligger i den gamla hyllan i hallen. Där ligger även biblioteksböcker och L:s läxor som brukar ligga på köksbänken och alla papper som brukar ligga på mikron.
Jag har planterat i ballkonglådorna. I år skiljer det sig lite från för om åren. I år är det bara sallad i 3 av lådorna. En är det vaxbönor i och en är det dill i.
Veckans in:ut en dag försent. In: En klänning, ett par tights, en klänning och en fleecejacka till L. 3 spel gratis från skänkessidan. 8 kläder på köpet till L som jag inte har bestämt om jag ska ha kvar eller inte. In: 13 saker.
Ut: 9 kläder efter L bortbytta mot ett paket pasta. 2 kläder efter mig till Myrorna. Ett akvarium bortbytt mot två liter mjölk. Sen har S rensat ut en kasse med slitna kläder som vi slängt och två kassar med kläder till Myrona. På M:s rum har jag rensat bort en del papper och gamla tidningar. Men M och S saker räknas inte. Så skillnad + 1 sak.
Till kvällsmat blir det pannkakor med svamstuvning att göra crepe av till pannkakshatarna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...