lördag 12 maj 2012

Avskalat, falsksång och nötter

Maken gillar när det är avskalat och stilrent. Jag gillar också när det är lite saker har jag kommit på. Mycket lättare att damma. ;) Så jag rensar och lägger ut på bytarsidan och byter och får matvaror och slipper handla. =) Idag har jag lagt ut en för liten flytväst (redan tingad) 15 ljusstakar i olika storlekar från Ikea och 8 konstgjorda blommor (redan tingade). Maken sa efter att dom var tingade att han ville ha konstgjorda blommor till sitt kontor. Han, M och L var och fiskade (ingen fisk idag heller) när jag la ut sakerna och rensade. Som tur var har vi 5 konstgjorda blommor till.
Bytt idag har jag också gjort. Med Tove. Jag hade en vattentunna som jag böt till mig för att slippa ta vatten från kranen när jag ska vattna. Vi har redan en vattentunna men den tar periodvis slut. Maken på pekade efter bytet att vi inte har några fler stuprör att ha vattentunnor vid så den fick vandra vidare.
Jag fick 2 tomatplantor och två chilisar. Tove har grönare fingrar än vad jag har. Inget av mitt förodlade kom upp. =( Hasselbusken är betald och hämtad. Planterad ska den bli imorgon. Det ville maken göra och han fiskade som sagt/skrivet var idag. Imorgon ska han och M också fiska. Då kanske det nappar. ;) Bakat har jag också gjort. Långpannebröd. Svärfar fyller nästa vecka och svärmor önskade mitt hemgjorda knäckebröd till svärfar. Hon sa att mitt knäckebröd är det godaste knäckebrödet hon ätit. =) Svärfar älskar mit långpannebröd och det är det enda brödet han vill ha för sina julklapps kuponger. Jag tänkte han skulle få både långpannebröd och knäckebröd när han fyller. Knäcket ska jag baka nästa vecka. M och S sjunger singstar nästan varje kväll. Tydligen måste man sjunga jättefalskt för att få poäng. En kompis till S gillar jätte mycket att vara hos oss och kommer varje fredagkväll och stannar halva natten. Hon och S brukar också sjunga singstar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...