lördag 5 maj 2012

Nostalgitripp

Fredagens tacokväll fick flyttas till idag eftersom jag jobbade igår. Farmor och farfar var hemma hos oss hela kvällen och farmor gjorde stuvade makaroner och köttbullar. Maken är nämligen i Stöten och hämtar hem husvagnen. Eller det var planen i alla fall. Det snöar massor där och vi har inga dubbdäck på husvagnen så det kanske blir så att maken plockar ner förtältet och alla grejer men får lämna kvar vagnen och hämta den en annan dag. Tacokvällarna sitter vi oftast framför tv:n och äter. Enda gångerna vi gör det.Idag när maken inte var hemma valde vi att titta på barntv. På barnkanalen var det en gammal favorit hos M och S. Eva och Adam. =)
När jag var ute och plockade maskrosor till Skutt och Mimmi så jag att hallonhäcken hade spridit sig över hela baksidan. Det är ju bra om man vill ha hallon överallt och få massor massor av hallon, kunna göra massor av saft och sylt och bli självförsörjande på saft och sylt. Det är ju inte bra eftersom det växer en massa andra buskar och träd där också. Plommonträdet blommar så fint. Ser ut att bli en massa plommon i år. =) Blir bra då behöver jag inte köpa frukt ett tag. På posten igår kom det 8 Naturdiet från en tjej på en av hjälpsidorna. =) Nu har jag så många dietpåsar att det bara är att sätta igång att dricka. Luncherna tänkte jag byta ut. Och kanske kvällsmålet när jag jobbar. =) S har gjort chokladbollar som vi ska njuta av ikväll som mys. =) Barnen P är ute och hoppar studsmatta och jag sitter här och njuter av tystnaden.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...