torsdag 28 november 2013

Experimenterar mera

Jag dricker en kopp te med honung i varje kväll. Ett tag drack jag bara honungsvatten men har nu övergått till att dricka te. Örtte. Förut drack jag alltid mitt hemodlade pepparmyntste men efter att jag köpte en plåtlåda med påsteer (ekologiska och rättvisemärkta =) ) från Ekobutiken så dricker jag påste. Påsteet räcker inte för alltid och mitt hemodlade pepparmyntste är billigare eftersom det är gratis så idag har jag experimenterat.
Jag har plockat in lite pepparmynta från trädgården och planterat den i en innekruka. Jag gillar mer huskurer än vanliga mediciner det är därför jag dricker örtte.
Våran hostmedicin är upptappad på flaskor. Granskottsirap gjord i våras världens bästa hostmedicin + att den smakar väldigt gott.
Svärmor och svärfar gör precis som jag - rensar. Idag var dom hit med en del utrensade saker. En massa dukar och en massa flaskor.
Och en ram. =) Precis en sån ram som jag behövde och tänkte åka till  Ikea och köpa någon dag. Så 69 kronor + bensinen + tid sparad. På ena väggen i källaren har vi konstverk som barnen P gjort och L hade målat fiskar som skulle passa så bra på den väggen.
Jag har varit på ett byte som var ett skänkes. Men hon ville ha mina ljusstakar som jag skänkte bort så det blev ett byte av det. Hon hade en massa kläder till L. L som är lika klädtokig som sin syster behöver egentligen inte ha fler kläder men men. =)
Torsdag = ny ekokasse. Samordnade som vanligt lite ärenden. Postade två saker som jag sålt och köpte frimärken till en tredje sak. Fick en sak som behövs till min hobbyaffärsidé gratis. Innehållet i veckans kasse var: spetspaprika, spenat, blomkål, kålrot, apelsiner, palsternacka och granatäpple. Skillnaden mellan en ekologisk vara och en inte ekologisk är milsvid. Ekologiska smakar så mycket bättre. Sen känner jag mig mycket bättre när jag köper, ger mina barn och äter en ekologisk vara.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...