söndag 21 oktober 2012

Alle man till pumpen

Glömde berätta en sak om gårdagens läger för L. Alla andra i klassen hade självuppblåsbara luftmadrasser eller elektriska. Vi har en vanlig som man blåser upp manuellt med en pump. För att kolla om L klarade av att pumpa upp madrassen själv fick hon göra det dagen före lägret. Det var även för att se att madrassen var hel. L sa hela tiden när hon pumpade "ni tar livet av mig". =)
När madrasserna skulle fyllas så hade L:s klasskompisar nästan slagits om att få pumpa upp L:s madrass. Det var roligare att pumpa på en handpump än att koppla in dom i eluttaget. =)
Dagen har gått i trötthetens tecken. Någon (inga namn) ringde 10 över 2 inatt och ville bli hämtad inne i stora staden. Någon (inga namn) hade druckit en flaska vin så jag fick masa mig upp ur sängen och hämta någon inne i stora staden. Någon (inga namn) har idag legat och sovit hela dagen med huvudvärk och illamående. Jag har gett någon (inga namn) honung mot baksmälla som jag fått gratis en gång. Om det funkade vet jag inte men huvudvärken gick över. Någon (inga namn) förnekar baksmälla och säger att det var Tabascon i en drink som heter Domedagen som gjorde det. Det hör man ju på namnet att en drink som heter Domedagen ska man inte dricka. ;)
L och jag såg på reprisen av Djurakuten på tv:n och L tyckte att hon skulle vara veterinär. Hennes stackars häst har fått en infart på benet och har ett bandage runt huvudet.
L hade i läxa att skriva vad hon ska bli när hon blir stor. Hon ska bli hästskötare. Katalogen som maken tog med hem igår bläddrar hon i hela tiden.
Månadens storhandling på Willys är avklarad. Av maken. =) Tur jag har maken. Innan handlingen var han på ett köp. Josefin skohjälp Engelska för 20 kronor. L har Josefin skolhjälp Miljö och hon gillar den jättemycket. Nu har dom börjat med lite engelska så vi tänkte hon skulle få lite extra hjälp hemma. =)
Jag fortsätter med mina solrosskott. Skutt kanin älskar dom. L och jag brukar äta dom på mackan. Snöbäret som L planterade kom inte upp så hon har snott två solrosskott av mig och planterat istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kan man få receptet på ditt långpannebröd? Det verkar vara jättegott och smidigt att göra.

Ha en bra dag :-)
Marie

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...