söndag 28 oktober 2012

Förutseende skodag

17 grader inne imorse gjorde att tofflorna åkte på på både mig och L.
L ville ha sina omaka tofflor idag med och bestämde att jag också skulle ha det. =) S sista paket kom äntligen fram. Det låg i en plastficka märkt med USA mail we care. Kuvertet hade nämligen gått sönder. Tack USA mail. =)
Presenterna var: en Marabou chokladkaka (jag fick skicka en från M också som inte är med på bilden), ett collage med Baby blues seriestrips. S älskade baby blues innan hon åkte så jag har klippt ut den ur den lokala tidningen varje dag sen hon åkte tills jag skickade den. En bikini med USA tryck. Blev väldigt populär och många frågade vart den var köpt. =) Paketet som kom igår var ett armband som det står Live, Laugh, Love på. Ett ord på varje band. Det är S motto som hon vill tatuera in en vacker dag. Jag köpte ett till mig själv också som det stor M, S och L på. =)
I en familj med 5 personer blir det mycket skor. Otroligt mycket skor. Så mycket skor att hela hallen är full. Källargarderoberna är fulla med ej i säsongsskor. M:s garderob är full med skor. Så mycket skor att när man öppnar M:s garderob så rasar det skor över en. Något måste göras åt saken. L har två datorer. En som är gammal som gatan. Våran första dator. Den står i en garderob i hallen och det går bara att spela mycket gamla dataspel på den. En som står bredvid min dator i källaren i det rummet som vi kallar kontoret. Det är min gamla dator. Där kan hon gå ut på nätet och spela dom nyare dataspelen, till exempel Josefin skolhjälp. Två datorer är onödigt så idag är L:s gamla dator bortplockad.
Istället har vi en skogarderob i den gamla datagarderoben. =) Blev superbra. =) Inga mängder med skor i hallen. Bara M:s skor och gummistövlar i M:s garderob. =)
L:s gummistövlar hade en stor reva på ovansidan. =( Maken är och försöker rädda dom nu.
Försäkringskassan ringde och mina pengar är överförda jag får dom imorgon. =) Ytterligare en månad med alla räkningar betalda i hamn. =) Maken ska få en jättebraig present när han fyller år i februari. En sak som han velat ha ända sen vi flyttade hit. Det var en som sålde 4 stycken bra att ha till den saken stolar för 200 kronor. Egentligen 170 men maken ville inte växla innan så hon fick 200. I brist på förvaring står dom tills vidare i S rum. En är kvar här uppe. L gillar den jättemycket och sitter på den vid köksbordet och i tvrummet, hon bär runt på den. Konstigt kanske att köpa dom så långt i förväg. Men om jag som jag vill köpa dom flesta sakerna, presenterna och kläderna och annat med begagnat så kan man inte göra som när man shoppar på HM. Gå iväg och förvänta sig att man ska hitta just den saken som man är ute efter att köpa. För att kunna köpa i alla fall 90 % begagnat så måste man vara förutseende. Ibland i flera månader.
Maken var och fiskade. Fråga inte hur det gick men det är svårt att vara självförsörjande på fisk när det går som det gick. ;) I samma stad som båten ligger var det en som sålde en varmvattenflaska med kokostym för 20 kronor. Den är jättesöt. =) Man ska ju helst använda vattenkokaren istället för mikron så det var även ur miljösynpunkt jag ville ha den. Intalar jag mig själv i alla fall. ;)
Jag fick världens finaste gryta av mamma och pappa när jag fyllde i mars. Den är så fin att jag inte kommit mig för att använda den. Förens idag. Helgstek kokar i den nu. Annars går dagarna mest åt till plugg. 4 böcker ska läsas innan fredag. En är läst idag så bara 3 kvar. Lite saker är utlagda på Tradera och bytarsidan.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...