onsdag 31 oktober 2012

Mer plugg och lite pyssel

Jag har suttit med näsan i boken/datorn mest hela dagen. Hela ena eboken är läst. Om den vanliga boken var torr som dammsugardamm var eboken ännu torrare. Som dammsugardamm efter att man dammsugit i öknen. =( Några sidor till är lästa i vanliga boken. Några rader till är tillagda i själva arbetet. Ska bli så skönt när det här arbetet är klart. Då ska jag bara läsa igenom dom andra 5 i min grupps arbeten och komma med positiv/negativ kritik. Självklart är jag i största gruppen, dom andra är bara 5 stycken, vi är 6 stycken. Sen ska jag försvara kritiken jag fått. Sen ska del två skrivas, en fördjupning i ett symtom. Där man bland annat ska leta reda på minst 3 medicinska artiklar om symtomet. 4 - 5 sidor om symtomet ska skrivas. Sen ska alla arbeten läsas igenom igen. Det ska skrivas positiv/negativ kritik och försvaras. Sen är del 2 av 4 i kursen avklarade och vi har gått in i nästa år. När L och jag var på Coop för ett bra tag sedan hade jag lovat henne en leksak och hon ville ha en spindelmannenmask. Som kostade 180 kronor vilket jag inte hade råd med så jag övertalade henne att hon ville ha något billigare. Jag såg en som sålde en sån mask begagnat för 50 kronor men då kostar bensinen till och från henne en del. Hon bodde på andra sidan stora staden. Så idag pysslade jag och L igen.
Vi gjorde en egen spindelmannemask. Av en gammal papptallrik som jag fick av mamma. Puss mamma. Jag hade slut på röd hobbyfärg så den är målad med fingerfärg som jag köpte när L var bebis och jag skulle göra hand och fotavtryck på en tavla. Nätet är svart tusch. Det sitter två gem som håller en gummisnodd som håller fast masken för ansiktet. L är superglad att hon fått en spindelmannenmask och tycker att jag är världens smartaste mamma. =) Vi fick fler tallrikar av mamma så det är möjlig att vi gör fler masker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pyssel i bästa the complete tightwad gazette stil.Härligt
AnnH

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...