lördag 20 oktober 2012

Det gick bra

För L att sova på lägret med sin klass. En av hennes klasskamrater hade drömt en mardröm så dennes föräldrar fick ringas mitt inatten. Men L klarade det. =) Sovit hade hon också gjort. Hon är stolt som en tupp. =)
Maken har varit på shoppingtur. =) L har fått 2 par långa ridstrumpor. Det glappar mellan byxan och ridskon så för att hon inte ska bli kall om benen tyckte maken att hon behövde ha långa ridstrumpor. Han tog med en katalog som L har visat allt hon vill ha i när hon får en egen häst.
Sen var han till Ikea för att handla sakerna som jag aldrig kommer iväg och handlar. 4 konserveringsflaskor, 2 skohyllor i tyg, ljus och 2 konserveringsburkar. Fel storlek men den största storleken fanns inte. Så min kökshylla blir inte klar nu heller. Han köpte även en burköppnare för han tyckte jag behövde ha en bättre. =) Sen köpte han 3 par skor och betala för 2 till sig själv på skopunkten. Makens fötter äter skor som L:s fötter äter strumpor.
Innan shoppingturen var han på ett byte åt mig. Vi hade en jacka som jag köpt till L i storlek 146 men den var för liten så den var nog felmärkt. L:s fotbollsskor.

Vi fick 3 paket kaffe och en vaniljlängd. =)

Jag har bakat svärfars och L:s favoritbröd. Långpannebröd. Jag hade bara en halv liter fil, den andra halvan bakade jag sirapslimpan på i tisdags. Men jag spädde med vatten till en liter och det blev bra ändå. =) Bra att komma ihåg till nästa gång. =)
Han var även och tog ut ett paket med godiset jag beställt från Gotterian. Ojojoj vad mycket godis. =) Dom skickade även med två påsar gratis godis med 18 småpåsar, småförpackningar och tuggummin i varje påse. Det blir superbra till bus eller godiset som kommer. =) Mamma ville vara med och dela och jag tror nog att hon ska få det. Men M blev superglad över allt godis och tyckte vi skulle ha kvar allt själva. Spökhuvudena av marsmallows och fyllda med choklad som jag tänkte bus eller godiset skulle få från början var jättestora så jag vet inte om jag ska behålla dom. L gillar ju marsmallows. Gott godis och snabb leverans till helt okey priser.
Idag fyller S år men hon är ju overthere så det blir inget kalas. Det blir en bild på en låtsastårta. Hurra hurra för dig S hoppas du får en toppendag. Presenterna som vi skickade har oturligt nog inte kommit fram än men förhoppningsvis kommer dom på måndag. Jag tog ett dyrare alternativ med frakten för att det skulle bli roligare för S. Mer om det på måndag eller när hon får presenterna.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...