onsdag 17 oktober 2012

Lorax trädens väktare

L och jag har myst i sängen under en filt tittandes på Lorax.
Vi tittade på datorn gratis via Dreamfilm. Lorax är en miljöfilm för barn. Den handlar om en stad där det bara finns konstgjorda träd. En elaking som bygger en massa fabriker som gör luften skitig. I sina fabriker gör han ren luft på flaska och säljer. En pojke som är kär i en flicka. Flickan högsta önskan är att få ett riktigt träd. En som vill bli berömd och rik (mest för att imponera på sin mamma) och hugger ner ett träd för att sticka en halsduk/mössa/handduk och sälja och bli rik. Lorax kommer och är trädens väktare. Saker går fel och alla träd huggs ner. Pojken löser allt. L undrade varför elakningen och han som högg ner alla träd gjorde som dom gjorde. För att tjäna pengar svarade jag. Vad ska dom ha dom till? undrade L då. =) Mammas flicka. =) Filmen var i alla fall jättebra och L vill gärna ha den i julklapp. Tack mamma!
På posten kom då äntligen L:s Meow och min Oshawatt och L är överlycklig. På posten kom också L:s adventskalender. Den var jättestor och jättefin. =) M bjöd på bröd från det ekologiska kondiset idag. =) Jag och M tog varsin croissant som var fylld med vaniljkräm, toppad med choklad. L tog en havreboll. Hon åt bara halva sen ville hon inte ha mer. När jag frågade varför svarade hon att mina är mycket godare. =)

Jordklok är en toppensida som jag brukar handla från rätt ofta. Bland annat är det där ifrån jag köper mina tvättnötter. Nu funderar jag på att köpa läppbalsam. Just nu är det rabatt på dom och dom kostar 33 kronor/styck. Finns i flera olika smaker. Om Jordklok vill ge mig en sån som tack för gratisreklamen så kan ni kommentera. ;)

1 kommentar:

Tina sa...

Lorax är ju underbar! Min son ställde många kloka frågor efter att vi sett den. Bra med en tecknad film som får barnen att tänka till lite.

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...